اراضی کوی پیروزی خیابان مطهری تعیین تکلیف شد
اراضی کوی پیروزی خیابان مطهری تعیین تکلیف شد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج از تصویب لایحه شهرداری در خصوص تعیین تکلیف اراضي معروف به تاج بخش واقع در کوی پیروزی خیابان مطهری کرج با اکثریت آرای اعضای شورای شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، عمار ایزدیار، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت: در پی توافقنامه فی ما بین شهرداری کرج و آقایان محمدناصر تاج بخش و جهانگیر تاج بخش مقرر شد در ازای صدور پروانه ساختمانی نسبت به این پلاک ثبتی که بلاعوض به شهرداری طبق نظریه هیئت پنج نفره کارشناسی که از همان ایام پیروزی انقلاب و قبل از توافق مزبور، به اشخاص متعدد واگذار شده و در آن احداث شده را به شهرداری اهدا تا شهرداری بهای آن را صرف امور عام المنفعه کند.

وی با اشاره به اینکه توافق موصوف در همان سال طی لایحه ای به شورای قائم مقامی وقت شورای شهر منعکس شد و موضوع مورد تصویب شورا قرار گرفت و به شهرداری کرج ابلاغ شد، بیان کرد: علیرغم گذشت مدت زمانی از توافقات موصوف، متاسفانه مالک وقت اسناد مالکیت را به شهرداری منتقل نکرده و برخی از افراد نیز در اجرای ماده ۲۲ قانون ثبت (انتقالی از ورثه تاج بخش) و ماده ۱۴۷ قانون اصلاح برخی مواد قانون ثبت نسبت به اخذ سند مالکیت در محدوده خویش اقدام کرده اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: از طرفی شهرداری نیز با توجه به وجود اسناد مالکیت صادره راجع به ابنیه احداثی حسب مورد، مبادرت به صدور پروانه ساختمانی، مفاصا حساب و پایانکار کرده و در حال حاضر نیز مراجعین متعددی با ارائه سند مالکیت، متقاضی صدور پروانه ساختمانی و ارائه خدمات از سوی شهرداری هستند.

ایزدیار توضیح داد: در سنوات گذشته وراث مرحوم محمدناصر تاج بخش با ادعای وقوع مساحتی از پلاک مورث او در طرح معبر عمومی، دعاوی به خواسته مطالبه بهای مساحت واقع در طرح پلاک های ثبتی علیه شهرداری کرج مطرح کرده که حسب دادنامه های صادر شده از دادگاه های عمومی و تجدید نظر و به استناد صورتجلسه توافق یاد شده، دعاوی مطروحه علیه شهرداری رد و حکم بر بی حقی وراث صادر شده و دادنامه های صادره دلالت بر واگذاری پلاک ها و مالکیت شهرداری دارد.

وی اذعان کرد: با توجه به کثرت مراجعین به شهرداری جهت اخذ خدمات و عطف به اقدامات انجام شده در گذشته موضوع واگذاری عرصه پلاک های ثبتی موصوف به ماخذ ارزش معاملاتی دفترچه امور مالیاتی در جلسه رسمی شورای شهر مطرح و پس از بحث و بررسی با اکثریت آرای حاضرین با لایحه شهرداری موافقت شد. این مصوبه تا پایان سال ۱۴۰۴ اعتبار دارد. همشهریانی که اراضی در آن منطقه تا قبل از ۲۷ فروردین ۱۳۶۴ در قالب اسناد عادی به آنها واگذار شده، جهت تعیین تکلیف ملک خود به شهرداری مراجعه کنند.

انتهای پیام/