استقرار صنوف مزاحم در طرح توسعه شهرک صنعتی بهارستان محقق نشده است
استقرار صنوف مزاحم در طرح توسعه شهرک صنعتی بهارستان محقق نشده است
شهردار کمالشهر گفت: قرار بود 50 صنف مزاحم شهری در طرح توسعه شهرک صنعتی بهارستان استقرار یابند اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری طنین البرز، محمد اسدی، شهردار کمالشهر ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، ضمن تبریک هفته خبرنگارگفت: قلم خبرنگاران می تواند فعالیت های انجام شده در هر حوزه را نمود ببخشد و مردم را نسبت به اقداماتی که انجام می شود امیدوار کند که این موضوع نشان از اهمیت کار خبرنگاری و رسالت سنگین اصحاب رسانه دارد.

وی بیان کرد: شهرداری به عنوان یک دستگاه اجرایی بر اساس قانون تکالیفی را بر عهده دارد که باید به نحو شایسته به آنها عمل کند. بسیاری از شهرداری ها اقدامات عمرانی خود، مناقصه ها، تشریفات و آیین نامه ها را در ماه های مرداد و شهریور آغاز می کنند اما شهرداری کمالشهر با حمایت شورای شهر قراردادها را در زمستان سال گذشته منعقد و اقدامات عمرانی را از ابتدای سال جاری آغاز کرده است.

شهردار کمالشهر با اشاره به اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در این شهر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری کمالشهر در سال گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان بود که در ۶ ماهه نخست سال ۱۸۰ میلیارد تومان و در نیمه دوم سال نیز ۴۱۰ میلیارد تومان محقق شد. بسیاری از شهرداری ها بودجه پیش بینی نشده را نیز محقق نمی کنند اما شهرداری کمالشهر مازاد بر آن را نیز تحقق بخشید.

اسدی بودجه شهرداری کمالشهر در سال جاری را ۹۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و با اشاره به بازگشایی یکی از معابر مهم شهر خاطرنشان کرد: یک باب مغازه تجاری که بین گلستان های ۱ و ۲ در معبر قرار گرفته و به عنوان یک گره ترافیکی تلقی می شود، مقدمات بازگشایی آن در حال انجام است. در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان تملک داشتیم و وجه نقد، اراضی و املاک را به عنوان معوض واگذار کردیم.

وی از افزایش حدود هشت برابری اقدامات عمرانی کمالشهر از نظر ریالی نسبت به سال گذشته بیان کرد: قرار بود بیمارستان کمالشهر در دهه فجر سال جاری با حضور شهید رئیسی افتتاح شود که این توفیق نصیب ما نشد. انجام امور مربوط به معابر دسترسی و تمامی راه های منتهی به بیمارستان در حال انجام است و جدول گذاری به اتمام رسیده و درصدد انجام آسفالت محدوده هستیم.

شهردار کمالشهر با اشاره به انعقاد قرارداد حدود ۷۰ هزار تن آسفالت برای سال جاری و با بیان اینکه از این میزان حدود ۲۵ هزار تن مصرف شده است، خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک سامانه الکترونیکی ۱۳۷ به صورت مجهز با دسترسی مردم و نیز سامانه دریافت مطالبات و عوارض از مردم به صورت شناسه پرداخت از طریق همراه بانک و موبایل در قالب کمالشهر من افتتاح می شود.

اسدی توضیح داد: شهرک صنعتی بهارستان دارای سه فاز است که فازهای ۱ و ۲ به مساحت ۱۷۳ هکتار در سال ۱۳۷۹ پروانه بهره برداری اخذ کرده اند. فاز ۳ به مساحت ۵۰ هکتار در سال ۱۳۹۶ علیرغم مخالفت شورای شهر، به عنوان طرح توسعه این شهرک مطرح شد که ۵۰ صنف مزاحم شهری در این فضا مستقر شوند اما تاکنون این اقدام انجام نشده و تلاشی نیز صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ این موضوع در شورای عالی معماری شهرسازی کشور مطرح و با دفاع ما، مصوبه جهت طرح مجدد به استان عودت داده شد که دستگاه های نظارتی به موضوع ورود و این سوال را مطرح کردند که کدام مشاغل مزاحم در این ۵۰ هکتار مستقر شده اند؟ چرا زمین های آنجا به قیمت گزاف فروخته می شود و نظارتی صورت نمی گیرد؟ چطور مجوز ساخت و ساز در آنجا صادر می شود؟

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/