افزایش ۲ برابری ظرفیت تولید پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر مهستان
افزایش ۲ برابری ظرفیت تولید پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر مهستان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز از افزایش ظرفیت ورود و تولید پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید مهستان به‌ میزان ۲۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در طول شبانه روز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، حمیدرضا نامداری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: استفاده مجدد از آبِ حاصل از فرآیند بازچرخانی (پساب) جهت مصارف کشاورزی غیرمثمر و آبیاری فضاهای سبز، احیای آب‌های زیرزمینی، فرآیندهای صنعتی و احیای محیط‌زیست، از راهکارهای موثر در حفظ منابع آبی و تغذیه سفره های زیرزمینی محسوب می شود.

وی مطرح کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید مهستان، مطابق مطالعات و مصوبات سال ۱۳۸۸ در قالب سه مدول به ظرفیت هر یک ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز و در مجموع به ظرفیت ۳۳ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز احداث و وارد مدار بهره برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر با بهره برداری از نیم مدول دوم این تصفیه خانه در سال جاری، میزان ۲۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه روز پساب تولید می شود و جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است، بر نظارت کامل بر تمامی مراحل فرآیند تصفیه و تولید پساب تصفیه خانه مذکور تاکید کرد.

نامداری اظهار کرد: مرکز پایش و نظارت بر کنترل کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان البرز و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به عنوان نمایندگان درون سازمانی و سازمان محیط زیست به عنوان نماینده برون سازمانی به صورت مستمر فرآیند فوق را مورد رصد و پایش قرار می دهند.

انتهای پیام/