البرز امسال کمبود معلم ندارد/ طرد بیش از ۲۶ هزار نفر از اتباع در نیمه اول سال
البرز امسال کمبود معلم ندارد/ طرد بیش از ۲۶ هزار نفر از اتباع در نیمه اول سال
استاندار البرز گفت: امسال کمبودی در حوزه معلم نداریم و طبق آمار آموزش و پرورش، وضعیت این استان نسبت به سال گذشته بهتر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری طنین البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک هفته های وحدت و دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید از تحویل ۱۰۰ مدرسه به آموزش و پرورش البرز خبر داد و گفت: در راستای تعهد استان مبنی بر ساخت ۱۰۰ مدرسه دیگر نیز ۵۷ پروژه در این ایام در دست آماده سازی است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۴ مدرسه در ماه جاری تحویل آموزش و پرورش شد، به آماده سازی بالغ بر ۶۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر ۵۰۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در البرز مشغول تحصیل هستند و ۱۸ هزار و ۵۰۰ کلاس درس داریم و بیش از نیمی از مدارس استان دوشیفته هستند و بعضا تراکم دانش آموزی در کلاس ها بیش از ۳۰ نفر است.

استاندار البرز با تاکید بر ضرورت تلاش در راستای رفع نیازهای استان در حوزه مدارس با بهره گیری از ظرفیت های خیرین و اعتبارات دولتی بیان کرد: امسال حدود ۲۵ هزار نفر معلم شاغل در استان البرز داریم که سه هزار معلم بازنشسته به صورت حق التدریس به این آمار افزوده شده اند و کمبودی در حوزه معلم نداریم و طبق آمار آموزش و پرورش، وضعیت این استان نسبت به سال گذشته بهتر است.

عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات، ۱۸۶ هزار نفر اتباع مجاز و ۴۱ هزار نفر اتباع غیرمجاز و جمعا ۲۲۷ هزار نفر اتباع در البرز داریم. در سنوات گذشته این استان فاقد مرکز جمع آوری اتباع بود که این کمپ ایجاد و در سال گذشته ۴۹ هزار و ۲۲۵ نفر اتباع جمع آوری شدند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۸ نفر دارای مدارک قانونی بودند که ترخیص شدند.

طرد بیش از ۵۳ هزار نفر اتباع غیرمجاز طی یک سال گذشته

وی با اشاره به اینکه ۳۳ هزار و ۱۵۷ نفر اتباع نیز طرد شدند که از این تعداد پنج هزار نفر برای استان های همجوار بودند. در مجموع ۲۷ هزار و ۱۵۷ نفر متعلق به استان البرز در سال گذشته طرد شدند. در ۶ ماهه نخست سال جاری تاکنون ۳۸ هزار و ۱۹۵ نفر اتباع جمع آوری که از این تعداد ۱۲ هزار و ۸ نفر دارای مدارک قانونی بودند که ترخیص و ۲۶ هزار و ۱۸۷ نفر طرد شدند.

استاندار البرز اذعان کرد: به طور کلی در ۶ ماهه دوم سال گذشته و نیمه اول سال جاری جمعا ۵۳ هزار و ۳۴۴ نفر اتباع غیرمجاز طرد شدند و در بین حدود ۹ استان مورد هدفی که سهمیه جمع آوری و طرد اتباع را دارند، رتبه اول را در عملکرد کسب کردیم. اکنون البرز وضعیتی پیدا کرده که دیگر اتباعی که به صورت غیرمجاز وارد کشور می شود، این استان را به عنوان مقصد انتخاب نمی کنند.

عبداللهی با تاکید بر اینکه به منظور ساماندهی مناسب و مطلوب اتباع، باید در چارچوب، قانونمند و منضبط و با توجه به دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت کشور عمل کنیم، اظهار کرد: وضعیت استان بهبود پیدا کرده اما هنوز با شرایط عالی و مطلوب فاصله داریم که به منظور دستیابی به این وضعیت باید برنامه ریزی مرتب و منسجم و نیز اشرافیت و تسلط داشته باشیم.

وی بیان کرد: طی این مدت، یک هزار و ۹۵۸ گشت مشترک با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پلیس امنیت و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز صورت گرفت که منجر به جمع آوری اتباع و این امر موجب شد تعدادی از هموطنان ما در مشاغلی مشغول به کار شوند که پیش از این اتباع در آنها فعالیت می کردند، بنابراین این اقدام موجب ایجاد اشتغال نیز شد.

استاندار البرز تصریح کرد: بعضی از نگرانی هایی که در حوزه اتباع خارجی وجود دارد، شاید بی مورد باشد، عده ای قصد دارند در جامعه افغان هراسی ایجاد کنند و موجب ایجاد درگیری و اتفاقات ناگوار شوند که رسانه ها باید با هوشیاری به این موضوع بپردازند. ما نیز بر ساماندهی و جمع آوری اتباع بیگانه در چارچوب قانون و با رعایت نظم و انضباط و انسجام مصمم هستیم.

عبداللهی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص برگشت ۱۱ میلیارد تومان از اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان البرز اذعان کرد: امسال حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه ورزش البرز اختصاص یافت که تقریبا پنج برابر بودجه سال گذشته بود که این اداره کل به دلایل قانع کننده ای نتوانست ۱۱ میلیارد تومان از این رقم را جذب کند که به نظر من اشکالی ندارد و چند اداره دیگر نیز چنین وضعیتی دارند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/