انتقال سند تالاب صالحیه به محیط زیست در حال انجام است
انتقال سند تالاب صالحیه به محیط زیست در حال انجام است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: انتقال سند تالاب صالحیه از منابع طبیعی به محیط زیست بر اساس رای دفتر حقوقی سازمان با حمایت دستگاه قضا در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، مجید درگی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز پیش از ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت روز مقابله با طوفان های گرد و غبار که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: فرسایش خاک و چرای بی رویه دام در محدوده تالاب صالحیه، بخشی از عوامل تبدیل این تالاب به منشا تولید گرد و غبار در استان است.

وی با اشاره به اینکه با دستور ویژه رئیس جمهور شهید، در جریان سفر اول او به استان البرز بررسی و پیگیری این موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت، مطرح کرد: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز برنامه عملی برای پژوهش و آینده نگری به همراه مطالعات احیای تالاب صالحیه در دست اقدام قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به توقیف ۹۰ نفر شتر برای جلوگیری از تعلیف غیرمجاز در تالاب صالحیه ادامه داد: برای احیای این تالاب باید تکلیف هر دستگاه اجرایی به صورت جزئی مشخص شود تا بتوان کمیت و کیفیت فعالیت آنها را در این خصوص به صورت دقیق پیگیری کرد.

درگی با اشاره به بازدید نماینده سازمان ملل متحد از تالاب صالحیه به منظور اختصاص اعتبار بین المللی برای اصلاح زهکش یادآور شد: مشکلات زیست محیطی این تالاب از طریق دستگاه قضایی استان به دادستان کل کشور و سایر مسئولان فرادستی منعکس شده و موضوع در سطح ملی نیز در حال پیگیری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز خاطرنشان کرد: انتقال سند تالاب صالحیه از منابع طبیعی به محیط زیست بر اساس رای دفتر حقوقی سازمان با حمایت دستگاه قضا در حال انجام است. این موضوع موجب ایجاد منطقه حفاظتی از سوی محیط زیست و استقرار نیرو و امکانات در منطقه خواهد شد.

انتهای پیام/