نظارت بهداشتی دامپزشکی البرز بر تامین فرآورده های خام دامی در اربعین
نظارت بهداشتی دامپزشکی البرز بر تامین فرآورده های خام دامی در اربعین
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز از انجام اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای اداره کل دامپزشکی استان در خصوص تامین بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی مورد استفاده در مواکب اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، علیرضا رفیعی پور، سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی از انجام اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای اداره کل دامپزشکی استان در خصوص تامین بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی مورد استفاده در مواکب اربعین حسینی خبر داد.

وی افزود: در راستای تسهیل انتقال فرآورده های خام دامی (گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ) مورد مصرف مواکب اربعین به شهرهای مرزی همجوار با عراق و صادرات این فراورده ها به آن کشور، در جهت اطمینان از سلامت بهداشتی این فرآورده ها و تأمین امنیت غذایی زوّار حسینی (ع) اقدامات و تمهیداتی از سوی اداره کل دامپزشکی البرز اندیشیده شده و در حال اجراست.

رفیعی پور تصریح کرد: دامپزشکی استان البرز به منظور اطمینان از سلامت و بهداشت نذورات، اقدام به تشکیل اکیپ‌های سیار کرده که در سراسر استان مستقر هستند. این اکیپ‌ها وظیفه دارند نظارت‌های شرعی و بهداشتی را در تمامی مراحل ذبح دام و توزیع فرآورده‌های دامی به دقت انجام دهند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: همچنین ناظران بهداشتی در موکب ها مستقر هستند و دو ناظر بهداشتی از استان البرز در موکب ها وظیفه نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی را بر عهده دارند.

انتهای پیام/