انسولین فقط در داروخانه های منتخب البرز عرضه می شود
انسولین فقط در داروخانه های منتخب البرز عرضه می شود
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: انسولین در تمامی داروخانه های استان ارائه نمی شود و بیماران واجد شرایط می توانند آن را با قیمت مصوب فقط از داروخانه های منتخب تهیه کنند.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، دکتر مریم دایی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تاکید بر ضرورت تامین و نظارت بر توزیع عادلانه انسولین برای مدیریت بهتر این دارو در استان گفت: سازمان غذا و دارو به منظور توزیع عادلانه انسولین در سراسر کشور سهمیه دارویی مشخصی را به هر استان اختصاص داده است.

وی افزود: با تلاش معاونت غذا و داروی البرز، حداکثر سهیمه مقدور برای این استان دریافت شده و با پایش شرکت های پخش دارو بر تخصیص کل سهمیه به استان نظارت می شود. انسولین در تمامی داروخانه های استان ارائه نمی شود و بیماران واجد شرایط می توانند آن را با قیمت مصوب فقط از داروخانه های منتخب تهیه کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: شهروندان جهت اطلاع از اسامی داروخانه های منتخب توزیع انسولین با شماره ۱۹۰ داخلی ۳۱ تماس حاصل کرده یا به سایت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز به نشانی fd.abzums.ac.ir مراجعه کنند.

دایی با اشاره به پایش و نظارت مستمر بر فعالیت داروخانه های منتخب با هدف تامین و توزیع انسولین بر اساس قیمت مصوب از شهروندان خواست تا شکایت دارویی خود در زمینه هایی از جمله گرانفروشی یا آزاد فروشی را به سامانه ۱۹۰ واحد شکایات اطلاع دهند.

انتهای پیام/