انعقاد هر نوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
انعقاد هر نوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: انعقاد هر نوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، سیروس دهقان شیری، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز امروز در جلسه ارزیابی و بررسی نحوه اجرای مصوبه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان با موضوع تاکید بر استعلام هرگونه واگذاری اماکن استیجاری به اتباع خارجی از این اداره کل گفت: انعقاد هر نوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است.

وی مطرح کرد: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و در صورت تاییدیه این امر امکان پذیر است. تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می‌آید.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز عنوان کرد:  درصورت بی توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه‌های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده ۹ آیین نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهد شد. بر این اساس بنگاه‌های مشاورین املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی نامه اجاره، رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده اند، پلمب خواهند شد.

انتهای پیام/