به‌خاطر عباس صرفه‌جویی کنیم
به‌خاطر عباس صرفه‌جویی کنیم
«یه لامپ یا یه درجه و دور کولر خیلی برای مردم توفیر نداره اما باعث می‌شه بابای خدابیامرز ما کمتر بیاد جلو چشممون.» اینها صحبت‌های عباس مهندس نیروگاه برق بندرعباس است.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، «یه لامپ یا یه درجه و دور کولر خیلی برای مردم توفیر نداره اما باعث می‌شه بابای خدابیامرز ما کمتر بیاد جلو چشممون.» اینها صحبت‌های عباس مهندس نیروگاه برق بندرعباس است.

در حالی‌که پایگاه‌های جهانی هواشناسی از جمله theweathernetwork از «رکوردشکنی تاریخی متوسط دما» در جهان گزارش می‌دهند، شرکت توانیر می‌گوید که هر یک درجه گرما مصرف برق کشور را یک هزار و ۸۰۰ مگاوات بالا می‌برد؛ این میزان معادل برق تولیدی یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های ایران یعنی نیروگاه رامین اهواز است.

تارنمای sciencefocus گزارشی از ۱۰ نقط از گرم‌ترین مناطق جهان در ماه گذشته داد که ۶ نقطه آن در غرب آسیا واقع شده است و اهواز در این فهرست جایگاه سوم گرم‌ترین مناطق جهان را به خود اختصاص داد. تنظیم دور کولر آبی روی حالت کند، گذاشتن دمای کولر گازی روی ۲۴ درجه و بیشتر و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در زمان اوج بار اموری است که تا ۲۰ درصد به کاهش مصرف برق کمک می‌کند.

انتهای پیام/