بیش از ۱۵ هزار حیوان گزیدگی در البرز در سال گذشته
بیش از ۱۵ هزار حیوان گزیدگی در البرز در سال گذشته
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: آمار حیوان گزیدگی در کشور و استان البرز رو به افزایش است، به طوریکه در البرز از چهار هزار مورد در سال 1393 به بیش از 15 هزار مورد در سال 1402رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به مناسبت روز جهانی پیشگیری و اطلاع از بیماری هاری گفت: هاری نوعی عفونت ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی و قابل انتقال بین حیوان و انسان است که معمولاً به واسطه گزش حیوان هار به انسان منتقل می شود و در صورت بروز علائم بیماری در انسان کشنده است.

وی افزود: در صورت انجام تمامی مراحل پیشگیری و درمان بیماری از جمله شست وشوی صحیح محل گزش با آب و صابون، تزریق سرم و واکسیناسیون به موقع و کامل می توان از ابتلا به هاری پیشگیری کرد. آمار حیوان گزیدگی در کشور و استان البرز رو به افزایش است، به طوریکه در البرز از چهار هزار مورد در سال ۱۳۹۳ به بیش از ۱۵ هزار مورد در سال ۱۴۰۲رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه دوره کامل واکسیناسیون هاری، سرم، سایر خدمات و هزینه های پرسنلی پیشگیری از این بیماری کاملا رایگان انجام می شود، تاکید کرد: افراد باید فورا پس از گزش هر حیوان خانگی یا بلاصاحب به یکی از هفت واحد خدمات پیشگیری و واکسیناسیون هاری مستقر در شهرستان های استان البرز مراجعه کنند.

انتهای پیام/