بی توجهی به استانداردسازی موجب خسران در آینده می شود
بی توجهی به استانداردسازی موجب خسران در آینده می شود
مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: استانداردسازی سازه های فولادی مبحثی تاثیرگذار در حوزه ساخت و سازهای ساختمانی در سراسر کشور است که بی توجهی به آن، موجب خسران و بروز مشکلات بسیاری در آینده خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، محمد آئینی، مدیرکل استاندارد استان البرز از انعقاد تفاهم نامه این اداره کل با شرکت تعاونی تأمین نیاز اعضای انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه های فولادی خبر داد و هدف از انعقاد آن را ایجاد بستری مناسب جهت هموار کردن مسیر رشد، توسعه کیفیت، استانداردسازی و بهبود اجرای استانداردهای ملی مرتبط در حوزه تولید سازه های فولادی در محدوده جغرافیایی استان البرز عنوان کرد.

وی ادامه داد: از دیگر موضوعات مهم این تفاهم نامه می توان به همفکری در نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری مرتبط، مشارکت در ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه و صنایع، افزایش سطح علمی و فنی اعضای تعاونی و نیز گسترش تولید سازه های استاندارد در کارخانه های مرتبط اشاره کرد.

مدیرکل استاندارد استان البرز خاطرنشان کرد: استانداردسازی سازه های فولادی مبحثی بسیار مهم و تاثیرگذار در حوزه ساخت و سازهای ساختمانی در سراسر کشور است که بی توجهی به آن، موجب خسران و بروز مشکلات بسیاری در آینده خواهد بود. در مباحث نظارتی، با رعایت اصول مربوطه به شرط آنکه مدیر مجموعه به این مسئله آگاهی و اعتقاد داشته باشد، هیچ نظارتی بالاتر و سالم تر از فرآیند خودکنترلی نیست.

آیینی گفت: با اجرای این امر در یک دستگاه، شرکت، تعاونی و یا سازمان، افراد و کارکنان با حس مسئولیت پذیری بیشتر و کامل تر، نسبت به انجام وظایف خود اهتمام دارند. خود کنترلی موجب می شود تا افراد، تعاونی ها و سازمان ها با کنترل پیش از عمل، سیستم را به سمت اهداف متعالی و رعایت الزامات استاندارد و تضمین کیفیت سوق دهند و از انحراف در آن جلوگیری کنند.

مدیرکل استاندارد استان البرز در پایان عنوان کرد: از انعقاد هر نوع تفاهم نامه با سازمان ها، شرکت ها، انجمن ها، سندیکاها و تعاونی ها در راستای رعایت الزامات استاندارد، ارتقای آگاهی و فرهنگ جامعه در راستای ارائه کالا و خدمات با کیفیت مطلوب و مورد پذیرش شهروندان در سازمان ملی استاندارد استقبال می کنیم.

انتهای پیام/