تحقق بخش عمده ای از تبدیل وضعیت ایثارگران در البرز
تحقق بخش عمده ای از تبدیل وضعیت ایثارگران در البرز
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت:‌ ایثارگرانی که پیش از بهمن ماه ۱۴۰۰ به هر شکلی توانسته بودند با دستگاه های دولتی و وابسته به دولت قرارداد منعقد کنند، باید تبدیل وضعیت شوند که تاکنون تقریبا در بخش عمده ای از این دستگاه ها این اتفاق رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری طنین البرز، بهزاد حق بیگی، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با تبدیل وضعیت ایثارگران این استان گفت: بر اساس قانون برنامه ششم، دستگاه های دولتی و وابسته به دولت مکلف به تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری و خانواده های آنها و رزمندگان دوران دفاع مقدس و فرزندانشان شده اند.

وی عنوان کرد: بر این اساس، ایثارگرانی که پیش از بهمن ماه ۱۴۰۰ به هر شکلی توانسته بودند با دستگاه های دولتی و وابسته به دولت قرارداد منعقد کنند، باید تبدیل وضعیت شوند که تاکنون تقریبا در بخش عمده ای از این دستگاه ها این اتفاق رقم خورده است، اگر هم کسی باقی مانده، موضوع مربوط به هسته گزینش مرکزی است که به تعدادی وقت اعتراض و به برخی دیگر مهلت یک ساله به منظور ویرایش مجدد داده شده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اینکه البرز زودتر از سایر استان ها و با سرعت تقریبا این کار را به انتها رسانده است، مطرح کرد: برابر ماده ۷ قانون جامع ایثارگران، جانبازان ۲۵ درصد به بالا، آزادگان و همسران و فرزندان شهدا مشمول دریافت خدمت زمین دولتی هستند که در این راستا بیش از ۹۵ درصد جامعه هدف زمین های موردنظر را دریافت کرده اند.

حق بیگی با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع ایثارگران دارای فرم ج سبز هستند، خاطرنشان کرد: شاید حدود ۱۰ استان مشکلی از این بابت نداشته باشند و صفر باشند که البرز هم اگر مهاجرپذیر نبود می توانست شرایط مشابهی داشته باشد. به اداره کل راه و شهرسازی البرز تاکید شده با توجه به شرایط جغرافیایی و پتانسیل های این استان، اتفاق مذکور سریع تر رقم بخورد.

انتهای پیام/