تذکر چپردار به شهرداری کرج در خصوص رعایت قوانین مالی در تفریغ بودجه
تذکر چپردار به شهرداری کرج در خصوص رعایت قوانین مالی در تفریغ بودجه
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج گفت: به شهردار و معاونت اقتصادی شهرداری کرج، رعایت ماده ۲۴ مقررات مالی شهرداری ها و ماده ۱۲ قانون درآمد پایدار در تفریغ بودجه تذکر می دهم.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، جواد چپردار عضو شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور یکصد و هشتاد و سومین جلسه رسمی این شورا گفت: به آقای شهردار و معاونت اقتصادی شهرداری کرج در رعایت ماده ۲۴ مقررات مالی شهرداری ها و ماده ۱۲ قانون درآمد پایدار در تفریغ بودجه، تذکر می دهم.

وی ادامه داد: از ریاست شورا درخواست دارم تا با فوریت گزارش مستند از شهرداری در رعایت قوانین به شرح ذیل در بررسی تفریغ بودجه جهت راستی آزمایی گزارشات و ابهامات موجود در نقض مقررات را با فوریت به اینجانب و کمیسیون تلفیق ارسال کند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: سوال شفاف آن است که آیا در تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲ بعد از تاریخ مقرر حساب های شهرداری در نیمه اردیبهشت سال جاری مسدود شده اند؟ آیا در پایان شهریور سال جاری، ارسال مدارک و صدور اسناد اختتامیه صورت پذیرفته یا خیر؟

چپردار عنوان کرد: همانگونه که مستحضر هستید در ماده ۲۴ از فصل اول بودجه در قوانین و مقررات مالی معاملات شهرداری ها دوره عمل بودجه هر سال تا ۱۵ اردیبهشت سال بعد خواهد بود و تعهداتی که تا آخر اسفند هر سال تحقق یافته باشد تا خاتمه دوره عمل بودجه از محل اعتبار مربوط قابل پرداخت است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: در ماده ۱۲ از قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهداری ها مصوب مرداد ۱۴۰۱، شهرداری ها موظفند گزارش صورت های مالی و تفریغ بودجه هر سال را تا پایان شهریور سال بعد به شورای اسلامی شهر تسلیم کنند.

انتهای پیام/