تعیین تکلیف پروژه ریحانه شهر جدید مهستان پس از ۱۳ سال/ ۲ مجتمع تجاری افتتاح می شود
تعیین تکلیف پروژه ریحانه شهر جدید مهستان پس از ۱۳ سال/ ۲ مجتمع تجاری افتتاح می شود
سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت: یکی از اتفاقات خوب در این دوره مدیریت شرکت عمران شهر جدید مهستان، تعیین تکلیف پروژه ریحانه پس از 13 سال و رساندن توافق نامه آن به امضای وزیر راه و شهرسازی و فرماندهی فراجاست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری طنین البرز، ذبیح الله زارع، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، ضمن تبریک هفته خبرنگار، با اشاره به نقش مهم اصحاب رسانه در انتقال مطالبات و مشکلات مردم گفت: خبرنگاران به عنوان چشم بینای جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین، نقش کلیدی در توسعه و پیشرفت شهرهای جدید دارند.

وی ضمن درخواست از خبرنگاران برای رصد دقیق تغییر کاربری ها و اعلام هرگونه انحراف از طرح تفصیلی شهر با تاکید بر اینکه شهر جدید مهستان طرح تفصیلی دارد که باید به دقت اجرا شود، مطرح کرد: تاکنون ۶۰ هکتار از اراضی به ارزش ۱۱ هزار میلیارد تومان از افرادی که به تعهدات خود عمل نکرده و سال ها پس از خریداری زمین، ساخت‌وساز را آغاز نکرده بودند، بازپس‌گیری شده است.

زارع هدف از انجام این اقدام را حفظ نظم و انضباط در توسعه شهری و جلوگیری از دلالی زمین های مسکونی دانست و بیان کرد: در سال های گذشته یک پیمانکار آماده سازی در این شهر داشتیم اما اکنون پروژه های جهاد نصر تعطیل است و آخرین پروژه های آن در هفته دولت افتتاح می شود اما پنج پیمانکار دیگر برای آماده سازی اخذ شده است.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان حجم عملیات آماده سازی این پیمانکاران را جمعا به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان و اذعان کرد: قرارداد آنها تا دو سال دیگر اعتبار دارد و با توجه به پنج برابر شدن حجم عملیات آزادسازی، امید آن می رود که هیچ نقطه ای در این شهر نباشد که نیاز به آماده سازی داشته باشد.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور شهید دغدغه خاصی در خصوص مسکن مهر داشت و بیشترین نارضایتی های موجود در واحدهای مسکن مهر افتتاح و تحویل شده، عدم وجود آسانسور بود که با تدبیر و همکاری با صندوق ملی مسکن، در مرحله اول، ۹۴ آسانسور به صورت متمرکز از تهران خریداری و هفته پیش تحویل انبار شرکت عمران شهر جدید مهستان شد.

زارع ضمن ابراز امیدواری از نصب این آسانسورها ظرف سه ماه آینده و با اشاره به اینکه به ۲۰۰ آسانسور دیگر نیز نیاز داریم، خاطرنشان کرد: شهر جدید مهستان دومین شهر بزرگ ایران است و ناگزیر هستیم برای رسیدن به گرد تورم، از بخش خصوصی مشارکت بگیریم و بتوانیم زیرساخت های شهر را تامین کنیم، در این راستا هزاران میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در شهر داریم.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان با بیان اینکه دو مجتمع تجاری بزرگ که سال های گذشته قرارداد مشارکت آن منعقد شده بود، برای مهر ماه آماده افتتاح می شوند، اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب در این دوره مدیریت شرکت عمران شهر جدید مهستان، تعیین تکلیف پروژه ریحانه پس از ۱۳ سال و رساندن توافق نامه آن به امضای وزیر راه و شهرسازی و فرماندهی فراجاست.

وی از آغاز مجدد عملیات اجرایی پروژه احداث ۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در پیشانی شهر با مالکیت بنیاد تعاون ناجا خبر داد و در پایان با تأکید بر ضرورت حمایت بیشتر از خبرنگاران بیان کرد: ما در شرکت عمران شهر جدید مهستان آمادگی داریم تا با تعامل و همکاری نزدیک با اصحاب رسانه، فضایی مناسب برای طرح و بررسی مسائل مهم و اثرگذار فراهم آوریم.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/