توجیه و کم‌کاری در حوزه بهداشت و درمان قابل‌قبول نیست
توجیه و کم‌کاری در حوزه بهداشت و درمان قابل‌قبول نیست
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ توجیه و کم‌کاری در حوزه بهداشت و درمان قابل‌قبول نیست، گفت: مجموعه بهداشت و درمان باید در راستای رفع چالش‌های موجود به تفاهم و درک عمیق مطالب برسند.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، علی شیرین زاد، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز و نمایندگان پرستاران و فوریت های پزشکی استان تأکید کرد: هیچ توجیه و کم‌کاری در حوزه بهداشت و درمان قابل‌قبول نیست.

وی افزود: با توجه ‌به چالش‌های اخیر در حوزه بهداشت و درمان مقرر شد ضمن تشکیل کارگروه اختصاصی بررسی نیازهای این حوزه در دستور کار قرار گیرد. ضروری است مجموعه بهداشت و درمان در راستای رفع چالش‌های موجود به تفاهم و درک عمیق مطالب برسند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ضروری است مجموعه بهداشت و درمان برای رفع بحران‌های موجود اقدام و مسیر را برای تسهیل امور جامعه هدف بهداشت و درمان به‌ویژه عوامل فوریت‌های پزشکی و پرستاران فراهم کنند.

شیرین زاد خاطرنشان کرد: مطالبات این قشر از جمله پرداخت به‌موقع حقوق، جلوگیری از اضافه‌کاری اجباری، پرداخت رفاهیات و مسائل معیشتی، افزایش و ارتقای زیرساخت‌ها مطرح شد که به حق بوده و نیاز است برای رفع این چالش‌ها علاوه بر رایزنی با مدیران ملی به تسهیل شرایط بپردازیم.

وی تصریح کرد: اصلاح قرارداد کارکنان پرستاری و فوریت‌های پزشکی در دست بررسی قرار می گیرد و در چارچوب قواعد و قوانین انجام می شود. کادر بهداشت و درمان مطالبات خود را در کارگروه تخصصی پرستاران و نیروهای فوریت‌های پزشکی در دفتر خانه ملت نگارش کنند تا به‌صورت کامل در بهارستان پیگیری شود.

شایان‌ذکر است خرید و احیای آمبولانس، نظارت بر عملکرد مدیران میانی، در نظر گرفتن بخش‌های تشویقی برای کارکنان خدمات‌رسان، استخدام نیروهای شرکتی پرستار، حضور عوامل انتظامی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و ثبت نامه‌ها و درخواست‌های کارکنان در دبیرخانه دانشگاه علوم پزشکی از جمله مواردی است که طی این نشست مقرر شد به انجام برسد.

انتهای پیام/