دولت با عنوان وفاق افرادی را روی کار آورده که مایه تاسف است
دولت با عنوان وفاق افرادی را روی کار آورده که مایه تاسف است
امام جمعه کمالشهر با بیان اینکه دولت با عنوان وفاق افرادی را روی کار آورده که مایه تاسف است، گفت: وفاق به معنای نادیده گرفتن فتنه، شیطنت و اقدامات عملی فتنه گران علیه نظام اسلامی و محکومیت قضایی قطعی افراد دگراندیش نیست.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، حجت الاسلام ناصر نورپور، امام جمعه کمالشهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) مطرح کرد: امام جعفر صادق (ع) نهضت علمی و فرهنگی پدر بزرگوارش امام باقر (ع) را دنبال کرد و حوزه وسیع علمی و دانشگاه بزرگی را بوجود آورد.

وی با بیان اینکه ایشان چهار هزار نفر دانشمند در رشته های مختلف تربیت کرد و تحویل جامعه اسلامی داد و عالم بشریت و اسلام مدیون تلاش های علمی آن امام عزیز است، به اهمیت وحدت در جامعه اشاره و بیان کرد: وحدت در اسلام، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تار و پود دستورات اسلامی وحدت زا و دعوت به اتحاد و انسجام است.

امام جمعه کمالشهر عنوان کرد: اگر اسلام به نمازهای گروهی مانند نماز جمعه، جماعت، نمازهای عید فطر و قربان یا مسئله حج که کنگره عظیم سالانه مسلمانان است، تاکید کرده برای آن است که پایه های روابط اجتماعی تقویت شود یا به صله رحم، سلام دادن، مدارا با مردم، دیدار برادران دینی تاکید و یا از غیبت، نمیمه، سوء ظن، بهتان، قهر و … نهی کرده است.

حجت الاسلام نورپور دلیل همه اینها را حکومت وحدت، انسجام و همدلی در جامعه، نه تفرقه و اختلاف دانست و اظهار کرد: خدا و پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم ما را به وحدت و همدلی و برادری دعوت کردند اما به آن عمل نکردیم و به جای وحدت، تفرقه را گرفتیم و اختلافات را برنامه زندگی خود قرار دادیم که نتیجه آن ضعف، عقب ماندگی و انفعال مسلمانان شد.

امام جمعه کمالشهر با بیان اینکه نتیجه این شد که امپراطوری بزرگ و قدرتمند اسلامی به ۵۷ کشور ضعیف، وابسته و اغلب تو سری خور تبدیل شود، عنوان کرد: به راستی چرا باید دشمنان روز به روز متحدتر شوند و اتحادیه، مجلس واحد، قانون واحد، ارتش واحد، پول واحد و … تشکیل دهند اما امت عظیم محمد مصطفی (ص) متفرق باشند؟

وی با بیان اینکه دشمن از همین اختلاف و خلا استفاده و فلسطین و قدس شریف را اشغال کرده و بیش از ۱۱ ماه است در غزه و رفح وحشیانه ترین جنایات را مرتکب شده و مسلمان نماها هم تماشا چی شده اند، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی و با کلی مشکلات و نواقص در برابر دشمن ایستادیم.

امام جمعه کمالشهر با اشاره به اینکه شرق، غرب و شیوخ حوزه خلیج فارس از دشمن حمایت همه جانبه می کردند، اذعان کرد: ما هشت سال تمام از عزت، عظمت تمامیت ارضی و استقلال، آزادی و نظام اسلامی خود جانانه دفاع کردیم و یک وجب از خاک کشور را هم به دشمن ندادیم.

حجت الاسلام نورپور عنوان کرد: رمز موفقیت ما در دفاع مقدس در کنار عنایات حق تعالی و توجهات حضرت ولیعصر (عج) رهبری پیامبرگونه امام راحل، ولایتمداری مردم، بصیرت، اخلاق و معنویت مجاهدان و مردم و وحدت، انسجام و همدلی بود. امروز هم در ادامه مسیر، نیاز به تقویت وحدت و انسجام اسلامی است.

وی گفت: امیدواریم در مدارس و همه مجامع علمی و آموزشی به آموزش کیفی، جهت دار، مفید و علم نافع توجه شود و در کنار آن از معنویت، تهذیب نفوس و تربیت اسلامی و انقلابی غفلت نشود. بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز در سال تحصیلی جدید در بیش از ۱۰۷ مدرسه کشور یک سرمایه بزرگ است مشروط بر اینکه درست کار شود و از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش غفلت نشود.

امام جمعه کمالشهر با اشاره به عملیات تروریستی رژیم سفاک صهیونیستی در لبنان علیه مردم و غیر نظامیان، ضمن محکوم کردن آن یادآور شد: این جنایت وحشیانه و ضد بشری اوج خباثت و خوی تجاوزگری رژیم کودک کش را نشان داد.

حجت الاسلام نورپور افزود: قتل عام ۱۱ ماهه مردم مظلوم غزه و رفح، ترور ناجوانمردانه مجاهدان و این جنایت پیچیده، انفجار دستگاه های ارتباطی و کشتن مردم و افراد در خانه، کاشانه و محل کار خود، ثابت کرد که رژیم صیهونیستی شر مطلق و محور شرارت و حقیقتا غده چرکین سرطانی است که باید محو شود و ادامه حیات آن به ضرر کل بشریت است.

وی افزود: این نوع جنایت بزدلانه و ناجوانمردانه و اقدام ضد بشری، فقط از اسرائیل و اربابش آمریکا و انگلیس بر می آید. هدف از این جنایت، تشدید تنش ها، تهدید صلح و امنیت منطقه و توسعه درگیری و ایجاد جو روانی علیه حزب الله است که قطعا اسرائیل از این جنایت هم نتیجه مطلوب خود را به دست نخواهد آورد و به سختی مجازات و پشیمان خواهد شد.

امام جمعه کمالشهر خاطرنشان کرد: جامعه جهانی، سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر و کشورهای اسلامی همه و همه وظیفه دارند با این رژیم یاغی برخورد کنند، به ویژه دستگاه دیپلماسی کشورمان و همه مسئولین باید در برابر جنایات شنیع این شمرها و حرمله های روزگار اقدام قاطع و فعالی را انجام دهند.

حجت الاسلام نورپور با اشاره به مسئله وفاق مورد ادعای دولت چهاردهم گفت: حد و حدود وفاق باید به صورت قانونمند تعریف و در چهارچوب شرع و قانون حرکت شود. وفاق به معنای نادیده گرفتن فتنه، شیطنت و اقدامات عملی فتنه گران علیه نظام اسلامی و محکومیت قضایی قطعی افراد دگراندیش نیست.

وی بیان کرد: دولت با عنوان وفاق افرادی را روی کار آورده که مایه تاسف است. ابهت، شان و اقتدار نظام و قوه قضائیه و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی را صیانت کنید و بدانید آمریکا برای این ملت برادر نخواهد شد، او با ما پدرکشتگی دارد. همه جنایات ضد بشری در عالم اسلام به ویژه در فلسطین و غزه مظلوم با حمایت و اشاره آمریکاست.

انتهای پیام/