راه اندازی ۲ مرکز درمان ناباروری با تعرفه دولتی در البرز
راه اندازی ۲ مرکز درمان ناباروری با تعرفه دولتی در البرز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: دو مرکز درمان ناباروی مرکز سطح 3 در بیمارستان کمالی و مرکز سطح دو در بیمارستان امام جعفر صادق (ع) راه اندازی شده و تمامی خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری با تعرفه دولتی ارائه می شود.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد: دانشگاه علوم پزشکی البرز به عنوان متولی امر سلامت در استان همواره تلاش کرده شاخص های بهداشتی، درمانی، آموزشی و دیگر حوزه های مهم تحقیقات و فناوری، غذا و دارو، ارتباط با صنعت، دانشجویی و فرهنگی و … را در استان ارتقا ببخشد.

وی افزود: این مجموعه همچنین تلاش کرده با فراهم کردن زیرساخت ها و مناسب سازی بسترهای لازم، خدمت شایسته و درخور مردم قدرشناس استان را ارائه دهد. این دانشگاه با دارا بودن ۳۳۵ عضو هیات علمی، هفت معاونت، ۶ دانشکده، ۶ شبکه بهداشت و درمان، ۳۶۱ مرکز و پایگاه بهداشتی، ۱۹ بیمارستان دولتی و خصوصی در حوزه های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در این استان را ۲٫۷۶ درصد اعلام و بیان کرد: میزان اشغال تخت بیمارستانی در استان پرجمعیت البرز به نسبت سایر مناطق کشور بالاست. توسعه تخت های بیمارستانی یکی از اقدامات موثر در بخش درمانی محسوب می شود و راه اندازی بیمارستان ۲۶۵ تختخوابی سردار سلیمانی فردیس یکی از مهمترین اقدامات است.

صیادی خاطرنشان کرد: بیمارستان کمالشهر ۷۰ درصد و بیمارستان ۳۲ تختخوابی طالقان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و راه اندازی این دو بیمارستان کمک بسیاری به رشد شاخص های تخت های بیمارستانی در استان خواهد داشت. تعداد تخت های فعال دولتی استان از ۲ هزار و ۶۴ تخت در سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۳۵۶ تخت رسیده و ۱۴ درصد رشد یافته است.

به گفته وی، در راستای قانون جوانی جمعیت دو مرکز درمان ناباروی مرکز سطح ۳ در بیمارستان کمالی و مرکز سطح دو در بیمارستان امام جعفر صادق (ع) راه اندازی شده و تمامی خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری با تعرفه دولتی ارائه می شود. از شهریور ماه ۱۴۰۰ تاکنون ۱۹ واحد و مرکز بهداشتی احداث و ۶ واحد دندانپزشکی نیز در مناطق کم برخوردار استان البرز راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به فعال بودن حدود ۵۷۰ داروخانه در استان مطرح کرد: انسولین در اروخانه های منتخب که اسامی آنها در سایت معاونت غذا و داروی دانشگاه بارگذاری شده با قیمت مصوب توزیع می شود. طی این مدت صدور جواز تاسیس داروخانه در مناطق کم برخوردار استان جهت تسهیل و تسریع دسترسی شهروندان به دارو ۵۹ درصد افزایش یافته است.

صیادی خاطرنشان کرد: در این مدت موفق به اخذ مجوز و آغاز آموزش رشته دستیاری قلب و عروق، کارشناسی ارشد اتاق عمل و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، کارشناسی مددکاری اجتماعی، کسب مجوز قطعی دوره تخصصی زنان و زایمان، جراحی عمومی و دوره آموزشی مهارتی و حرفه ای در دانشگاه علوم پزشکی البرز شدیم. در بخش تحقیقات و فناوری نیز موفق به کسب رتبه ۱۳ شده ایم.

وی با اشاره به اینکه این رتبه در سامانه علم سنجی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال ۱۴۰۳ کسب شده است، از افزایش تعداد دانشمندان پراستناد یک درصد به چهار نفر در دانشگاه با ۱۵ مورد اختراعات ملی و بین المللی اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان و رشد بیش از ۶ برابری واحد ها و شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه از پنج به ۳۱ مورد خبر داد.

انتهای پیام/