ساخت ۲۳ واحد مسکونی در روستای کم برخوردار گل دره نظرآباد
ساخت ۲۳ واحد مسکونی در روستای کم برخوردار گل دره نظرآباد
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز از ساخت 23 واحد مسکونی در روستای کم برخوردار گل دره نظرآباد خبر داد و گفت این واحدها در هفته دولت افتتاح خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، میثم سالاری، معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز گفت: با توجه به محرومیت ساکنان روستای گل دره از توابع شهرستان نظرآباد و عدم شرایط مناسب زندگی در این روستا، بنیاد مسکن با مشارکت بانک مسکن و بنیاد مستضعفان اقدام به ساخت ۲۳ واحد مسکن در این روستا کرده است.

وی با اشاره به بهره گیری از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و کمک بلاعوض از محل تفاهم نامه های مختلف با سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد جهت تامین هزینه های ساخت افزود: به هر متقاضی ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با ضمانت سفته زنجیره ای در بانک مسکن پرداخت شده است.

به گفته سالاری، طبق تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان به هر متقاضی ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض، ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض ما به ازای میلگرد و ۱۰ تن سیمان رایگان به ۲۰ واحد مسکونی و مطابق با تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه نیز به هر متقاضی ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۲۳ واحد پراخت شد.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز باید به سه مددجوی کمیته امداد ۶۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شود که تاکنون این امر برای یک خانواده انجام شده است.

وی بیان کرد: در مجموع هزینه هر یک از واحدهای ساخته شده با متراژ ۵۵ مترمربع، ۳۳۰ میلیون تومان بوده و در ساخت آنها از مصالح مرغوب استفاده شده و بنیاد مسکن جهت صرفه جویی در هزینه های ساخت، از مجریان مجربی که طرف قرارداد با ساکنان روستا هستند، استفاده کرده است.

انتهای پیام/