سامانه یکپارچه نسخه نویسی و پرونده الکترونیک سلامت در البرز راه اندازی شد
سامانه یکپارچه نسخه نویسی و پرونده الکترونیک سلامت در البرز راه اندازی شد
دبیر پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از راه اندازی سامانه یکپارچه نسخه نویسی و پرونده الکترونیک سلامت در مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، محمد مهدی عظیم زاده، دبیر پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: جهت رفاه حال بیماران و پزشکان پس از پیگیری های انجام شده و تامین زیرساخت های لازم همه سامانه های بیمه در نسخه نویسی الکترونیک در بخش دولتی دانشگاه یکپارچه شدند.

وی عنوان کرد: پیش از یکپارچه شدن سامانه ها، پزشکان مجبور بودند همزمان نسخه نویسی را در سامانه مجزا به ازای هر بیمه بیماران ثبت کنند که این امر موجب اتلاف وقت ویزیت بیمار و پزشک می شد و تفاوت ظاهری و عملکردی این سامانه ها چالش هایی را برای پزشکان ایجاد کرده بود.

عظیم زاده افزود: یک کمیته تخصصی در دانشگاه تشکیل شد و پس از انجام یک دوره ارزیابی و بررسی تخصصی نرم افزارهای مختلف و جلسات متعدد با شرکت های موردنظر، بستری فراهم شد تا نرم افزاری قوی و یکپارچه برای نسخه نویسی الکترونیک ایجاد شود و قابلیت بسیار خوبی را برای پزشکان ایجاد کند.

دبیر پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: این سامانه یکپارچه با تمامی سامانه های سازمان های بیمه گر و از طریق بستر دیتاس وزارت متبوع ارتباط دارد و با سرعت بالا این قابلیت را دارد که بسیاری از اطلاعات و گزارشات را واکشی کند.

وی اذعان کرد: یکی از مهمترین مزیت های این یکپارچه شدن سامانه ها در نسخه نویسی الکترونیک این است که دیگر قطعی سامانه های بیمه تاثیر و خللی در فرآیند نسخه نویسی ایجاد نمی کند و این امر موجب رضایتمندی قابل توجهی در بیماران و پزشکان و سایر ذینفعان خواهد شد.

دبیر پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز مطرح کرد: در این سامانه این قابلیت وجود دارد که حدود ۶۴۰ پزشک با ۴۰ گروه تخصصی در مراکز درمانی و کلینیک های تابعه دانشگاه با سرعت بالا و به صورت تحت وب حتی از طریق موبایل اقدام به نسخه نویسی الکترونیک بیماران کنند.

عظیم زاده بیان کرد: در حال حاضر یکپارچه سازی سامانه ها در بیمارستان های شهید رجایی، شریعتی، کمالی و امام علی (ع) انجام شده است و به زودی در تمامی مراکز دولتی و تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان نیز انجام خواهد شد.

وی گفت: گام بعدی الکترونیک شدن پرونده های بیماران در بیمارستان ها و مراکز دولتی تابعه است تا پرونده الکترونیک سلامت بیمار جایگزین پرونده کاغذی شود. تقویت فرآیند نسخه پیچی با هدف گذاری نسخه پیچی متمرکز در یک سامانه از دیگر برنامه های آتی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در مراکز درمانی تابعه است.

انتهای پیام/