شرایط نگهداری کالا در انبارهای منطقه پیام مطلوب است
شرایط نگهداری کالا در انبارهای منطقه پیام مطلوب است
رئیس کل دادگستری استان البرز شرایط نگهداری کالاها در انبارهای این منطقه را مطلوب توصیف کرد و افزود: یکی از پیشنهادات برای ساماندهی هر چه بیشتر این بخش، تدوین شیوه نامه ای بر اساس مقررات است تا مدت زمان نگهداری کالاها در انبارها بر اساس آن تعیین شود.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز امروز در دومین جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد، هدف این ستاد را حمایت از تولید و اشتغال دانست و گفت: پیام یک منطقه ممتاز در کشور است و به عنوان یک فرصت بسیار خوب برای رونق تولید و اشتغال باید به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به وجود ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام عنوان کرد: این میزان اراضی یک مزیت فوق العاده است که با بهره گیری از این ظرفیت می توان ضمن تمرکز بر حل مشکلات و تسهیل سازی، شاهد استقرار شرکت های تولیدی بیشتری در پیام بود.

رئیس کل دادگستری استان البرز شرایط نگهداری کالاها در انبارهای این منطقه را مطلوب توصیف کرد و افزود: یکی از پیشنهادات برای ساماندهی هر چه بیشتر این بخش، تدوین شیوه نامه ای بر اساس مقررات است تا مدت زمان نگهداری کالاها در انبارها بر اساس این شیوه نامه به خوبی مشخص و طبق آن برنامه ریزی و اجرا شود.

فاضلی هریکندی برقراری ارتباط بین سامانه ها از جمله سامانه بهین یاب و تجارت جامع در پیام با هدف ارائه خدمات به شرکت های فعال در این منطقه و استقرار نماینده های تام الاختیار دستگاه هایی از جمله اداره کل های صمت و استاندارد البرز را از دیگر برنامه ها برای رونق تولید و اشتغال در پیام عنوان و مطرح کرد: به همین منظور باید بررسی و مکاتبات لازم در راستای توسعه پیام صورت گیرد.

اکبر قنبرپور، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز در این نشست با بیان اینکه مزایای این منطقه از جمله وجود گمرک، فرودگاه و منطقه ویژه بودن، موجب متمایز شدن پیام نسبت به سایر مناطق ویژه کشور می شود، اذعان کرد: این مزایا موجب شده تا همزمان سه عملیات اقتصادی در منطقه متمرکز شوند و در کنار یکدیگر فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به وجود ۲۲ هزار و ۷۴۰ مترمربع انبار مسقف و بیش از ۱۳ هزار مترمربع انبار روباز در این منطقه و با بیان اینکه ۹۰ درصد فعالیت های تجاری البرز در حوزه صادرات و واردات از طریق پیام انجام می شود، افزود: با همکاری دستگاه هایی از جمله اداره کل اموال تملیکی البرز و در کنار آن اقدامات انجام شده در منطقه، شاهد کاهش رسوب کالاها بودیم به نحوی که رسوب کالاها در سه ماهه نخست امسال به ۱۸۶ تن رسیده است.

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، انباشت زباله در اراضی پیام، عدم تکمیل دیوار پیرامونی به دلیل وجود معارض، فرآیندهای طولانی اخذ تاییدیه از سوی دستگاه هایی از جمله استاندارد برای تولیدکنندگان و عدم تعیین تکلیف اموال شرکت هفت تپه از جمله مشکلات پیش پای این منطقه برای توسعه تولید و تسهیل در روند استقرار شرکت ها و واحدهای تولیدی بوده که رفع آنها نیازمند عزم استانی است.

قنبرپور با اشاره به انتشار فراخوان هایی برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در پیام با هدف تامین برق واحدهای تولیدی مستقر در این منطقه اظهار کرد: به همین منظور زمین هایی مجموعا به مساحت ۷۰ هکتار در پیام در نظر گرفته شده و تاکنون ۱۱ شرکت برای سرمایه گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده اند که در صورت عقد تفاهم نامه با آنها شاهد تولید ۵۰ مگاوات برق از طریق این نیروگاه ها در پیام خواهیم بود.

گفتنی است بازدید از انبارهای عمومی سرپوشیده و روباز و یک انبار خصوصی موجود در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از دیگر برنامه های حضور رئیس کل دادگستری البرز و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این منطقه بود.

انتهای پیام/