صفای باطن ایرانی ها، بیش از ۸ هزار اسیر عراقی را در این کشور ماندگار کرد
صفای باطن ایرانی ها، بیش از ۸ هزار اسیر عراقی را در این کشور ماندگار کرد
فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی نزاجا گفت: ارتش ایران افتخار نگهداری از ۷۳ هزار اسیر عراقی به بهترین شکل را دارد. بیش از هشت هزار نفر از این اسرای عراقی به کشورشان بازنگشتند و در ایران ما ماندگار شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری طنین البرز، امیرحسین دانش کهن، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز عصر پنج شنبه در اولین کنگره شهدای غریب در اسارت این استان که در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: نماینده صلیب سرخ می گفت در زندان های کشورهای دیگر موارد زیادی از افسردگی، خودکشی و … مشاهده می شود اما ایرانیان اینگونه نیستند و با اسرای سایر کشورها تفاوت دارند، در صورتی که اسارت تماما رنج، مشقت و شکنجه است.

وی با اشاره به اینکه بر خود وظیفه می دانیم همه ساله از آزادگانی که پس از سالها هنوز آثار جراحت در بدنشان هست، یاد کنیم، عنوان کرد: همگان باید قدردان زحمات و سختی هایی باشند که ایثارگران و آزادگان متحمل شدند. بدانیم که در دوران هشت سال دفاع مقدس حتی یک سانتی متر از خاک کشور را به بیگانگان ندادیم که این موضوع مرهون زحمات و سختی های آزادگان و شهدا و خانواده های آنهاست که کاری جز مقاومت و استقامت نکردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز مطرح کرد: سردمدار آزادگان ما اسارت را قطعه ای از بهشت می دانست. آزادگان در آن دوران تهدیدها را به فرصت و رنج ها را به گنج تبدیل کردند و در زمان اسارت، چند زبان خارجی را آموختند و قرآن کریم، نهج البلاغه و مفاتیح و … را حفظ کردند که همه این ها به جز با تکیه بر ایمان میسر نشد. نیروی ایمان آنها را محکم و مقاوم نگهداشت. اگر می خواهیم در برابر مشکلاتمان دوام بیاوریم، باید ایمان خود را تقویت کنیم.

امیر اکبر نجفی، فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی نزاجا نیز در این مراسم بیان کرد: یادگاران هشت سال دفاع مقدس در طول سالیان اسارت در مقابل دشمنان ایستادند و لحظه ای نقشه شوم آنها را اجرا نکرده، شهید شدند اما کوچکترین اهانتی به امام خود نکردند. شهید هداوند میرزایی از شهدای لشکر ۲۳ است که یک ماه مانده به آزادگی، دشمن ناتوان و زبون وی را وارد اتاق گاز کرد و به شهادت رساند.

وی عنوان کرد: برخی از آزادگان ۱۸ سال در اسارت بودند اما لحظه ای نگران و ناراحت نشدند زیرا به امام، رهبر و مردمشان امید و باور داشتند که همه امور در دست خداست. یادی می کنیم از آزادگانی که به کشور ایران بازگشتند و رنج ها و ملامت های بسیاری را تحمل کردند. ارتش ایران افتخار نگهداری از ۷۳ هزار اسیر عراقی به بهترین شکل را دارد. بیش از هشت هزار نفر از این اسرای عراقی به کشورشان بازنگشتند و در ایران ما ماندگار شدند.

به گفته فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی نزاجا، این است صفای باطن، غیرت، مروت و جوانمردی یک ایرانی اما زمانی که آزادگان ما در بند بودند، سخت ترین لحظات را از لحاظ مواد غذایی، زیست، بهداشت و … سپری کردند اما در برابر شکنجه ها کوتاه نیامدند. فلسطین ۴۰ سال پیش با قلاب سنگ می جنگید اما به برکت شهدای مدافع حرم و در راس آنها حاج قاسم، امروز موشک نقطه زن و دقیق زن دارد و گروه سیاسی حماس بالغ بر ۴۰ هزار شهید و بیش از ۹۱ هزار مجروح داده که همه این ها نشات گرفته از پایداری و ایستادگی شهدا و آزادگان است.

انتهای پیام/