طرح اصلاح انتخابات نیازمند دقت و ملاحظات بیشتری است
طرح اصلاح انتخابات نیازمند دقت و ملاحظات بیشتری است
رئیس مجمع نمایندگان استان البرز در خصوص اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: تأکید می‌شود دقت بیشتری در راستای تصویب طرح صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، علی شیرین‌زاد، رئیس مجمع نمایندگان استان البرز امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا با تاکید بر اینکه باید در این طرح دو بخش شهر و روستا را به‌صورت متفاوت بررسی کنیم، گفت: برای مثال با توجه ‌به میزان ثبت نام بالا در انتخابات شهرها و برعکس آن استقبال نسبتاً ضعیف‌تر در روستاها، می‌طلبد آزمون برای شهرها لحاظ شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به اینکه جایگاه شوراهای شهر و روستا بسیار حائز اهمیت بوده و در جامعه اثرگذار است، اضافه کرد: از همین رو تأکید می‌شود دقت بیشتری در راستای تصویب طرح صورت گیرد، بدون شک با تفکیک موضوعات مرتبط به شورای روستا و شهرها، به نتیجه بهتری خواهیم رسید.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از نظرات دقیق کارشناسی بر اساس تجربیاتی که در ادوار گذشته انتخابات وجود دارد، افزود: با توجه ‌به عجله‌ای که احساس می‌شود در ارزیابی و بررسی این طرح وجود دارد امکان توجه موشکافانه را از ما می‌گیرد درحالی‌که فرصت بسیار مغتنمی برای بهبود اوضاع انتخابات شوراهاست و می‌توان این‌گونه به حضور افراد کارآمد و متخصص در شوراها کمک کرد.

شیرین زاد بیان کرد: گاهی شاهد این هستیم که افراد با هزینه‌های مالی متعدد و زیادی که داشتند به شورای شهر راه یافتند و به‌واسطه کمبود علم و دانش کافی دست به تخلف و هزینه سنگینی برای کشور و نظام رقم زده‌اند. اگر در مسیر ارزیابی، ثبت‌نام و انتخاب مداخله و دقت نظر کافی وجود داشته باشد می‌توان ضریب احتمال خطا در این زمینه را به حداقل رساند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه امیدواریم با اصلاح این قانون شاهد حضور نخبگان متخصص در شوراهای شهر و روستا باشیم، تأکید کرد: از صحن مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم برای انجام ملاحظات بیشتر این طرح و لایحه، فرصت بیشتری دهد و سپس موضوع را به تصویب برسانیم.

انتهای پیام/