فریز تخمک در مرکز آموزشی درمانی کمالی کرج
فریز تخمک در مرکز آموزشی درمانی کمالی کرج
رئیس مرکز درمان ناباروری در کرج گفت: افرادی که دارای شرایط لازم برای فریز تخمک هستند، می توانند به مرکز درمان ناباروری کمالی مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، دکتر بیتا باده نوش، متخصص زنان و زایمان و رئیس مرکز درمان ناباروری در کرج با اشاره به اهمیت فریز تخمک در شرایط خاص گفت: فریز تخمک در شرایطی انجام می‌شود که به هر دلیلی بخواهیم فیزیولوژی تخمک را در آن مرحله ثابت نگه داریم که از آن به بعد تخمک دستخوش هیچ تغییری نشود.

وی مطرح کرد: به عنوان مثال فردی که سن او بیش از ۳۵ سال است و هنوز ازدواج نکرده یا خانمی که ۳۹ سال داشته و تصمیم دارد چند سال بعد صاحب فرزند شود (پس از حدود سن ۳۷ سالگی کیفیت تخمک کم می‌شود و شانس بارداری نیز کاهش می یابد.) در این شرایط فریز تخمک بسیار مفید خواهد بود.

رئیس مرکز درمان ناباروری در کرج عنوان کرد: در مواردی که بیمار به شیمی درمانی یا رادیوتراپی نیاز دارد، چون این درمان ها روی بافت تخمدان ها و کیفیت تخمک ها اثر می گذارد بهتر است قبل از درمان تخمک سالم فریز شود تا فرد پس از اتمام بیماری بتواند صاحب فرزند شود.

این متخصص زنان و زایمان خاطرنشان کرد: در خانواده هایی که به صورت ژنتیکی مستعد یائسگی زودرس هستند و توان بارداری در سنین بالا را ندارند، بهتر است در سنین پایین فریز تخمک ها را انجام دهند تا بتوانند در هر سنی صاحب فرزند شوند.

به گفته وی، فریز تخمک نیاز به آزمایشاتی دارد که عوامل بیوشیمیایی آنها چک و سونوگرافی تخمدان برای فرد انجام می‌شود. اگر تعداد تخمک ها پایین باشد به فرد دارو داده می‌شود تا تعداد تخمک ها افزایش یابد.

باده نوش افزود: یک جراحی بسیار سبک با کم ترین ریسک و عارضه و بدون درد و دوران نقاحت انجام و تخمک برای فریز خارج می شود. افرادی که دارای چنین شرایطی هستند می توانند جهت فریز تخمک به مرکز درمان ناباروری کمالی مراجعه کنند.

انتهای پیام/