فعالیت ۱۰ مرکز مشاوره شیردهی در استان البرز
فعالیت ۱۰ مرکز مشاوره شیردهی در استان البرز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: 10 مرکز مشاوره شیردهی در استان البرز راه اندازی شده است و 52 مربی مشاوره شیردهی در این مراکز در ایام پیش از بارداری، حین بارداری و پس از آن آموزش های لازم را به مادران ارائه می دهند.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر که یازدهم تا هفدهم مرداد ماه است، گفت: کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند در بزرگسالی کمتر به بیمارهای دیابت، کلسترول بالا و … مبتلا می شوند.

وی افزود: شیر مادر به تنهایی می تواند از لحظه تولد کودک تا ۶ ماهگی تمام نیازهای او را فراهم کند. اهمیت تغذیه طبیعی نوزاد موجب شده تا از سوی سازمان های بهداشت جهانی و یونیسف هفته ای جهانی به این امر مهم اختصاص داده شود تا همه در ترویج فرهنگ شیردهی و تغذیه انحصاری با شیر تلاش کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز مطرح کرد: شعار هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، امسال «حمایت همه جانبه ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه» است، یعنی خانواده، جامعه و همگان نسبت به این موضوع مهم مسئول هستند و باید حمایت لازم را از آن داشته باشند.

به گفته وی، برای مادر چالش های محل کار، شایع ترین علت عدم تغذیه با شیر مادر بوده و آگاه کردن جامعه از اهمیت تغذیه با شیر مادر، در حمایت از مادران تاثیرگذار است. فراهم کردن امکانات و فضاهای مناسب برای تغذیه با شیر مادر در محیط های کاری و اجتماعی حق مادر و کودک است.

صیادی خاطرنشان کرد: ۱۰ مرکز مشاوره شیردهی در استان البرز راه اندازی شده است و ۵۲ مربی مشاوره شیردهی در این مراکز در ایام پیش از بارداری، حین بارداری و پس از آن آموزش های لازم را به مادران ارائه می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: در استان البرز هشت بیمارستان دوستدار مادر و کودک وجود دارد که به صورت فعال برنامه تغذیه با شیر مادر را ترویج می دهند و از لحظه تولد مشاوران شیردهی در بالین مادر حضور دارند که او را در این امر مهم حمایت و یاری دهند.

انتهای پیام/