قدرت رسانه می تواند مسئول را نسبت به عملکردش پاسخگو کند
قدرت رسانه می تواند مسئول را نسبت به عملکردش پاسخگو کند
امام جمعه ماهدشت گفت: رسانه به حدی قدرت دارد که می تواند مسئول را نسبت به عملکرد خود پاسخگو کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری طنین البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت عصر چهارشنبه در همایش فعالان رسانه که در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه گفت: خبرنگاران همواره به این موضوع توجه ویژه دارند که رسانه همواره خود را به عنوان یک مسیر زنده و پویا نشان دهد و طبیعتا مخاطب نیز به دنبال رسانه ای زنده، پویا و موثر است.

وی بیان کرد: رسانه موثر، زنده و اثرگذار تاثیرات ویژه فردی و اجتماعی در زندگی انسان ها دارد و این رسانه ها هستند که در دوران کنونی اندیشه ها را به تصرف خود درآورده اند و کارکردهای خاصی را دنبال می کنند. رسانه تنها ابزار جدید امروزی نیست، در گذشته نیز آنچه در قالب تبلیغات و حوزه گفتاری و نوشتاری مطرح بوده رسانه محسوب می شده است.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه با نگاهی به تاریخ، می توان به کارکردهای مثبت و منفی رسانه پی برد، مطرح کرد: حتی قبل از انقلاب نیز رسانه کارکرد خود را داشت و در روزنامه ها مقالاتی علیه امام راحل و تفکر و اندیشه ایشان برای منحرف و خدشه دار کردن مسیر آغاز شده درج می شد اما از سویی مردم مبارز و مجاهد با تشکیل شبکه های مردمی پیام امام راحل را به مردم منتقل می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد اذعان کرد: اکنون نیز با به روز شدن رسانه ها در فضاها و شبکه های اجتماعی مختلف، قدرت های سیاسی، مالی و سرمایه ای پشت برخی رسانه های جهان قرار گرفته و امپراتوری رسانه ای را شکل داده اند که جهان را متاثر از حرکات های خود کرده و آن را در قالب های مختلف و جذاب توسعه داده تا بتواند افکار و اندیشه انسان ها را در خدمت خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه شناخت و استفاده صحیح از رسانه و شکل گیری زبانی گویا می تواند اثرگذاری مثبتی داشته باشد، اظهار کرد: پس از طرح و انتشار بیانیه گام دوم انقلاب در اول خرداد ماه ۱۳۹۸ مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرمودند که به عناصری نیاز داریم تا این بیانیه در فضای جامعه نهادینه و عملیاتی شود که یکی از این عناصر مطروحه زبان گویا بود.

امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه زبان گویا که بی شک بر اساس اندیشه صحیح شکل گرفته می تواند در مسیر آرمان های انقلاب جهت دهی کند، خاطرنشان کرد: رسانه ها می توانند هم به نقاط قوت انقلاب، استان، شهر و منطقه بپردازند و هم به نقاط ضعف موجود و در این راستا مطالبه گری کنند، نه سیاهنمایی، باید حقایق و واقعیت های نقاط قوت و ضعف بیان شود.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با تاکید بر ضرورت عدم سیاهنمایی و کوچکنمایی نقاط قوت و دستاوردها مطرح کرد: در هر شهری سابقه و تاریخی وجود داشته که درس ها و عبرت هایی دارد که می تواند ما را به درستی به سمت آینده هدایت و جهت دهی کند. برنامه ریزی ها و گام های ما در آینده باید بر اساس تجارب و واقعیت های گذشته و بر اساس نگاه واقع بینانه باشد.

وی مطرح کرد: با استفاده از جذابیت های رسانه ای و در مسیر درست با نگاهی برخاسته از واقعیت ها را در جامعه منتشر کنید که در ذهن ها اثرگذار باشد، در این صورت مردم با شنیدن حقایق در برابر آسیب های وارده توسط کسانی که قصد بر هم زدن افکار عمومی را دارند بیمه می شوند. در صورت حرکت با این نگاه مطمئنا یک عنصر فعال، زنده، پویا و موثر در جامعه خواهیم شد.

امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه رسانه به حدی قدرت دارد که می تواند مسئول را نسبت به عملکرد خود پاسخگو کند، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه رسانه در ماهدشت برنامه ریزی شده که این همایش یکی از آنهاست. امید است در آینده کارگروه هایی در قالب مجامعی با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها بتوانند فضایی تحولی برای این شهر و منطقه ایجاد کنند.

وی با اشاره به ایجاد برکات معنوی با اقامه نماز جمعه عنوان کرد: اگر نماز جمعه بتواند به خوبی ایفای نقش کند آحاد مردم این معنویت را در فضای جامعه پمپاژ می کنند و اثر این حضور را در فضای شهر و منطقه خواهیم دید. رسانه ها زبان های گویای مردم این شهر به منظور طرح مطالبات آنها هستند که تاکنون موارد بسیاری از این طریق مرتفع شده است.

خبرنگار: مینا صدیقیان

عکاس: اکبر علاقه بندی

انتهای پیام/