مقابله با تغییر کاربری ۲۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی در چهارباغ
مقابله با تغییر کاربری ۲۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی در چهارباغ
دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ از جلوگیری از تغییر کاربری 220 هکتار از اراضی زراعی در روستای رامجین این حوزه قضایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، شاپور صفری، دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ با اشاره به اینکه با ورود به موقع از گسترش فعالیت‌های منجر به تغییر کاربری غیرمجاز در حوزه قضایی چهارباغ جلوگیری شد، گفت: در پی گزارش اداره جهاد کشاورزی شهرستان از فعالیت‌های منجر به تغییر کاربری غیرمجاز در «روستای رامجین» در «پلاک ثبتی اصلی ۱۸۳» دستورات قضایی برای مقابله صادر شد.

وی با بیان اینکه عملیات انجام شده وسعت ۲۲۰ هکتاری را در بر داشت، اضافه کرد: در این اقدام از ظرفیت دستگاه‌های مختلف برای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها استفاده شد که همراهی مدیریت جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی شهرستان و همکاری شهرداری چهارباغ و ادارات خدمات رسان (برق و گاز) جای تقدیر دارد.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ با اشاره به اینکه در این پهنه ۲۲۰ هکتاری ۱۸۰ قطعه اعمال قانون شد، بیان کرد: در این عملیات ۱۸۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز به طول تقریبی یک هزار و ۴۰۰ مترمربع، هشت مورد بنای غیرمجاز در حال ساخت به مساحت تقریبی یک هزار و ۴۰۰ مترمربع و ۴۰ مورد دپوی مصالح به مساحت تقریبی ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع اعمال قانون شد.

صفری از اعمال قانون ۱۵ مورد استخر به مساحت تقریبی یک هزار مترمربع و ۱۶ مورد محوطه سازی به مساحت تقریبی ۱۳ هزار مترمربع خبر داد و ارزش اراضی آزادسازی شده را طبق ارزیابی‌ها بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: چهارباغ به دلیل دارا بودن اراضی کشاورزی و باغ ها، در معرض بیشترین تغییرکاربری‌ها قرار دارد و باید تدابیر لازم توسط دستگاه‌های مسئول برای مقابله به موقع با هر نوع اقدام به تغییر کاربری اتخاذ شود.

انتهای پیام/