نمی توان به افرادی که افق را تاریک می بینند مسئولیت های اساسی داد
نمی توان به افرادی که افق را تاریک می بینند مسئولیت های اساسی داد
امام جمعه ماهدشت گفت: به افرادی که افق به نظرشان تاریک است و معتقدند کاری نمی شود کرد نمی توان مسئولیت های اساسی و کلیدی داد.

به گزارش پایگاه خبری رواق البرز از کرج، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز و مقاوم به میهن اسلامی گفت: رئیس جمهور فهرست پیشنهادی دولت چهاردهم را تقدیم مجلس کرد و اکنون نوبت مجلس دوازدهم است تا تکلیف دولت را در سریع‌ترین زمان ممکن مشخص کند.

وی مطرح کرد: از ترکیب اسامی پیشنهادی به نظر می‌رسد که دکتر پزشکیان تلاش کرده است به توصیفِ «دولت وفاق» نزدیک شود، اگر چه درباره ترکیب سِنی افراد پیشنهادی و نیز توانمندی برخی اعضا، اما و اگرها و نقدهایی وجود دارد اما در مجموع می‌توان این حرکت رئیس جمهور در توجه به جریان های سیاسی را تحسین کرد. حال نوبت مجلس است که به وظیفه قانونی خود عمل کند.

امام جمعه ماهدشت افزود: مجلس باید شاخص‌ها و سنجه‌های قانونی را در چارچوب نقشه راه اعلامی رهبر حکیم انقلاب اسلامی با افراد معرفی‌شده تطبیق دهد و به برداشت منصفانه و واقع‌بینانه و البته صریح و روشن خود عمل کند. افراد باید امین، صادق، متدین و از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی ایران باشد. ایمان، امید به آینده و نگاه مثبت به افق نیز از دیگر شاخصه های مهم هستند.

نمایندگان مجلس اختیارات قانونی خود را نادیده نگیرند

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد تصریح کرد: به افرادی که افق به نظرشان تاریک است و معتقدند کاری نمی شود کرد نمی توان مسئولیت های اساسی و کلیدی داد. متشرع بودن، اشتهارد به پاک دستی و صداقت، عدم سوء سابقه، داشتن نگرش ملی، عدم غرق شدن در مسائل جناحی و سیاسی، داشتن نگاه ملی، کارآمدی و اقتضای تحقق مطالبات رهبری از دیگر معیارهای مهم هستند.

امام جمعه ماهدشت با تاکید بر ضرورت تشکیل سریع تر دولت و توجه به معیارهای مشخص شده از سوی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: نمایندگان از یک سو باید با مواجهه مثبت و تعامل حداکثری به این مرحله ورود کنند و از سوی دیگر اختیارات قانونی خود را نادیده نگیرند و با شاخص‌های اعلامی از سوی رهبری، سهل‌انگارانه روبرو نشوند.

وی ادامه داد: رأی اعتماد دقیق و واقع بینانه مجلس به دولت، همراه با تشکیل همزمان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم می‌تواند نوید یک ریل‌گذاری و سیاستگذاری مدیریت اجرایی مقبول باشد. به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه باید از بُن دندان موفقیت دولت را بخواهیم و برای آن تلاش کنیم.

ضرورت برخورد بازدارنده قوه قضاییه با کسانی که خلاف قانون عمل می کنند

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد خطاب به قوه قضاییه عنوان کرد: شما پاسبان قانون هستند و با هر کسی که خلاف قانون عمل کند باید برخورد بازدارنده کنید. صیانت از افکار عمومی یک وظیفه برای همه از جمله قوه قضائیه است، نسبت به افراد معرفی یا منصوب شده در فضای مجازی حرف ها و نکاتی را منتسب می کنند، اگر درست است شما کجای ماجرا هستید؟ اگر درست نیست، جلوی انتشار آن را بگیرید.

امام جمعه ماهدشت افزود: بیشتر برای افکار عمومی اهمیت قائل شوید، اینها ممکن است بخشی از جنگ روانی باشد که دشمن بنا بر فرموده اخیر حضرت آقا انجام می دهد و برخی عناصر داخلی هم نشر می دهند. اگر آقای فلانی در دوره مسئولیتش خسارتی زده و در بالاترین سطح بوده به واسطه ترک فعل ها، اگر میدان داری می کند، مقصر قوه قضائیه است که برخورد نکرده و برخی مصالح برخاسته از تدابیر خود را اعمال می کند.

وی با اشاره به اینکه وقتی مسئولی کم کاری کرد و شما به هنگام و به جا برخورد کردید، مردم هم قوت قلب بیشتری می گیرند و با بیان اینکه کودتای ۲۸ مرداد که به واسطه آمریکا در این کشور رخ داد بسیار عبرت آموز است، اذعان کرد: هر ملتى به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد، حتى کسانى‌که دوست آمریکا بودند. در کشور ما نیز دکتر مصدق به آمریکایى‌ها اعتماد کرد و براى نجات خود از فشار انگلیسی ها به آنها متوسل شد.

عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بودن نهضت و فداکاری برای آن بود

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد اضافه کرد: آمریکایى‌ها به جاى کمک به دکتر مصدق، با انگلیس‌ها همدست شدند، مامور خودشان را به این کشور فرستادند و کودتاى ۲۸ مرداد را به راه انداختند. مصدق اعتماد کرد، کتکش را هم خورد. امامین انقلاب، بارها درباره عوامل پیروزى انقلاب اسلامى ایران تصریح کردند که عامل مهم پیروزى انقلاب اسلامى و تداوم آن، اسلامى بودن نهضت و فداکارى و جانفشانى براى مکتب بود.

امام جمعه ماهدشت خاطرنشان کرد: از همین رو عامل شکست و ناتمام ماندن نهضت ملى شدن نفت، تکیه بر ملى‌گرایى صرف بود. علاوه بر این اشتباهات فاحش ملى‌گرایان جبهه ملى، ناجوانمردى، حق‌نشناسى و عناد ورزى این جریان علیه جمعیت فدائیان اسلام و شخص شهید نواب صفوى نیز بود. روح همه مجاهدین راه اسلام و انقلاب شاد باشد که ما مدیون تلاش های آنها هستیم.

وی با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار کرد: موقعیت کنونی انقلاب اسلامی و کشور از جمله حساس ترین و پیچیده ترین مقاطعی است که در آن قرار داشته ایم، یک موقعیت کاملاً جنگی و یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار. خصوصیت این جنگ این است که نقطه مرکزی این درگیری، حوزه شناختی بوده که میدان آن ذهن و ذهنیت و میدان درگیری و زمین رویارویی بین ما و استکبار جهانی، منطقه ذهن‌ها، ادراک و محاسبات است.

مسجد باید محور وحدت محل باشد

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانات سال ۱۳۹۵ مسجد را «هسته مقاومت فرهنگی» معرفی کردند، مسجد را پایگاه بزرگ بسیج و حرکت فرهنگی دانست و گفت: توجه مساجد به این امور در محله بسیار ضروری و لازم است و باید از مسائلی که باعث اختلاف و دور شدن از یکدیگر می شود دور شد. خود مسجد باید محور وحدت محل باشد تا بتواند به مسئولیت های سنگین خود عمل کند.

امام جمعه ماهدشت با تاکید بر ضرورت افزودن بر شکوه و عظمت اربعین حسینی مطرح کرد: مراسم اربعین حماسه بزرگی که رخ می دهد در مسیر نجف تا کربلا و سایر مسیرهای منتهی به کربلا، خاری در چشم همه دشمنان شده و ممکن است در فضای مجازی و حقیقی شبهات و سوالات مغرضانه آنها را مشاهده کنید، این چراغی که به نام امام حسین (ع) برافروخته شده هیچگاه خاموش نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما باید مهیا شویم که خود و خانواده و جامعه را مصون از آسیب های شبهات کنیم، کار، تلاش، توسل، مطالعه و رجوع به کارشناس از جمله مسیرهای امنی هستند که می توان به آنها تکیه و حرکت کرد.

انتهای پیام/