نگرانی برای تامین مودم فیبر نوری در البرز نداریم/ هوشمندسازی گلخانه ها و دامداری ها
نگرانی برای تامین مودم فیبر نوری در البرز نداریم/ هوشمندسازی گلخانه ها و دامداری ها
مدیر مخابرات منطقه البرز گفت: شاید تنها استان کشور هستیم که نگرانی در زمینه تامین مودم نداریم و مودم به وفور خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری طنین البرز، عبدالله بیان، مدیرکل مخابرات منطقه البرز ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: در سنوات اخیر و نیز ارزیابی پایان سال ۱۴۰۲، مخابرات البرز همواره جزو رتبه های برتر کشور بوده است. از نظر ارتباطات نیز این استان وضعیت خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار و ۱۰۰ شماره تلفن کار کن و نزدیک به ۲۰۰ هزار سرویس باند پهن در البرز وجود دارد، مطرح کرد: سمت و سوی حرکت ما در حوزه توسعه باند پهن یا سرویس های اینترنت در حوزه FTPH است و به سمت فیبر نوری سوق پیدا کرده ایم زیرا مردم نیز تمایل به استفاده از آن دارند.

مدیرکل مخابرات منطقه البرز با اشاره به اینکه اینترنت ۴G و ۵G نیز جزو بسترهای مطرح برای مشترکان سیار است، عنوان کرد: در سنوات اخیر تمام تلاش ما بر آن بوده که بیشترین سهم دایره سرویس فیبر نوری را در کشور داشته باشیم و تاکنون نیز جزو چند استان برتر در این زمینه بوده و هستیم.

حدود ۲۵۰ هزار خانواده البرزی باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرند

بیان اذعان کرد: با توجه به اینکه در ایام تابستان مواردی از جمله تعطیلات و قطعی خدمات موجب شده نتوانیم به رسالت خود در حوزه FTPH عمل کنیم. زمانی که کمی شرایط استان در این حوزه ثبات پیدا کند، سعی کنیم خواسته های مردم را پوشش و توسعه فیبر نوری را در البرز سرعت ببخشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس تعهدی که داریم، باید حدود ۲۵۰ هزار خانواده را در استان تحت پوشش فیبر نوری قرار دهیم، اظهار کرد: این اتفاق باید در ۱۰ شهر استان رقم بخورد که تا حدود زیادی به تعهدات مربوطه انجام شده است اما در سایر شهرها نیازمند همراهی و مشارکت مردم هستیم.

مدیرکل مخابرات منطقه البرز خاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، باید صددرصد خانوارهای دو شهر طالقان و گرمدره و حدود ۸۵ درصد از خانوارهای شهرهای فردیس، اشتهارد، نظرآباد، محمدشهر، کمالشهر، نظرآباد، ماهدشت و هشتگرد را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهیم.

اتصال فیبر نوری به داخل منازل دغدغه ما و مردم است

بیان این امر را مستلزم سرمایه گذاری سنگین دانست و با بیان اینکه در حال تامین منابع آن هستیم اما بیشترین تعامل مورد نیاز از سوی دستگاه های اجرایی خصوصا شهرداری هاست، عنوان کرد: توافقات خوبی با شهرداری صورت گرفته و بخشی از پروژه ها از جمله در طالقان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: پس از توسعه شبکه و تحت پوشش قرار دادن مشترکان، نیاز به برقراری اتصال به شبکه است که در این حوزه دغدغه هایی از سوی مردم وجود دارد مبنی بر اینکه فیبر نوری به داخل منازل کشیده شود و قسمتی که نیاز به استفاده از آن وجود دارد، متصل شود.

مدیرکل مخابرات منطقه البرز افزود: اتصال و انتقال فیبر نوری به داخل منازل شهروندان در ساخت و سازهای قدیمی یکی از دغدغه های ما و مردم است که با بهره گیری از ظرفیت پیمانکاران و آموزش توانسته ایم بخشی از این مشکل را حل و شرایط را برای اتصال داخل منازل به فیبر نوری فراهم کنیم.

مودم فیبر نوری به وفور داریم

بیان با اشاره به اینکه در شرایطی که کار حجیم داریم، باید فیبر نوری توسط پیمانکاران به داخل منازل کشیده شود، عنوان کرد: بنابراین بخشی از مشکلات موجود مربوط به فیبر کشی به داخل منازل و کسب و کارها و بخش دیگر نیز مربوط به تامین مودم موردنیاز بوده که مردم را نگران کرده است.

وی بیان کرد: هر چند این دو موضوع مربوط به مشتری است اما تلاش می شود بتوانیم از منابع معتبر و پیمانکاران مورد اعتماد استفاده کنیم تا مودم با قیمت مناسب تهیه و در اختیار مردم قرار داده شود. شاید تنها استان کشور هستیم که نگرانی در زمینه تامین مودم نداریم و مودم به وفور خریداری شده است.

مدیرکل مخابرات منطقه البرز با اشاره به اینکه تقریبا همه دستگاه های اجرایی استان به فیبر نوری متصل هستند، مطرح کرد: در حوزه کسب و کارهای نوین و اقتصاد دیجیتال استان البرز به عنوان دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم در حال فعالیت بوده و بیشترین فعالیت آن در حوزه اینترنت اشیاست.

البرز پایلوت اجرای پروژه شهر هوشمند می شود

بیان تصریح کرد: یکی از رسالت های مخابرات و اپراتورها در حوزه اقتصاد دیجیتال این است که بتوانیم بسترساز اتصال بنگاه ها و شرکت های تولیدی به ویژه صنایع و حاکم شدن خانه هوشمند و شهر هوشمند باشیم. این شرایط با مشارکت شرکت های دانش بنیان در حال فراهم سازی است.

وی با اشاره به فعالیت در حوزه هوشمندسازی گلخانه ها و دامداری ها در استان البرز اظهار کرد: تلاش می شود به زودی البرز پایلوت اجرای پروژه شهر هوشمند شود. حوزه اینترنت اشیا پنج فعالیت اصلی دارد که از آنها در خصوص مراکز داده و مراکز ابری است و به زودی مرکز داده بزرگی در مخابرات البرز به بهره برداری می رسد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/