پایش زیست محیطی صنایع آب بر شهرک صنعتی اشتهارد آغاز شد
پایش زیست محیطی صنایع آب بر شهرک صنعتی اشتهارد آغاز شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از پایش زیست محیطی صنایع آب بر شهرک صنعتی اشتهارد و بازدید از عملکرد سیستم پیش تصفیه فاضلاب صنایع مستقر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، مجید درگی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: پیرو دستور قضائی دادستان مرکز استان البرز مبنی بر پایش از مبدا واحدهای صنعتی دارای فاضلاب (آب بر) در شهرک صنعتی اشتهارد، تیم کارشناسی متشکل از کارشناسان اداره نظارت و پایش و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشتهارد تشکیل شد.

وی مطرح کرد: در راستای گشت و پایش های زیست محیطی و جلوگیری از آلایندگی واحدهای صنعتی تولیدی و خدماتی، تیم کارشناسی از نزدیک از فرآیند تولید و عملکرد سیستم پیش تصفیه فاضلاب صنایع مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد بازدید کردند.

درگی افزود: این پایش ها در طول روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت و واحدهای صنعتی در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی، مشمول صدور اخطاریه آلایندگی و در صورت عدم اقدام مثبت، مشمول جرایم مندرج در قانون مالیات سبز می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز عنوان کرد: بر اساس گشت و پایش صورت گرفته در طی سه هفته ۵۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد مورد بازدید قرار گرفته‌اند و پایش و نمونه برداری از واحدهای دارای فاضلاب انجام شده است.

به گفته وی، مطابق ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست، حدود مجاز و استانداردهای زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند، در صورتی که در مهلت زمان تعیین شده، نسبت به رفع آلایندگی اقدام نکنند، بر اساس معیارهایی نظیر شدت، مدت، نوع و مکان آلایندگی با نرخ‌های نیم، یک و یک و نیم درصد به مأخذ فروش کالا یا خدمات، مشمول «عوارض سبز» می‌شوند.

انتهای پیام/