پرداخت ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش تعاون
پرداخت ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش تعاون
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز گفت: 17 هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب 3 هزار و 280 پرونده معادل 68 درصد به بخش تعاون پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری طنین البرز، علی غیاثی، مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، ضمن تبریک این هفته به تعاونگران مطرح کرد: امید است سال پیش رو سال تعاون باشد و بتوانیم بخش تعاون را به جایگاه خود که داشتن سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد ملی است برسانیم.

وی با بیان اینکه داشتن این سهم در منویات مقام معظم رهبری و اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی نیز آمده و بر اساس همین اصل، بانک توسعه تعاون تشکیل شد، عنوان کرد: بخش تعاون در اقتصاد ملی مغفول واقع شده و همه تعاونگران این آرزو را دارند که به جایگاه خوبی که مد نظر قانون اساسی است برسیم، بدین منظور بخش تعاون باید بیشتر به جامعه معرفی شود.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز، تعاون را بخش مردمی و مقدس اقتصاد دانست و با اشاره به اینکه اقتصاد مردمی از تعاون جهت پیدا می کند، افزود: اگر شاکله تعاونی ها به شیوه قرآنی اداره شود و همه تعاونگران با یکدیگر متحد شوند، این بخش می تواند سهم خوبی از اقتصاد ملی، GDP و GMP را تشکیل دهد و می توانیم تعاونی های صادرات محور بیشتری را معرفی کنیم.

غیاثی از پرداخت حدود ۲۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۴ هزار و ۸۳۵ پرونده طی یک سال گذشته خبر داد و بیان کرد: از این مبلغ ۱۷ هزار میلیارد ریال در قالب ۳ هزار و ۲۸۰ پرونده معادل ۶۸ درصد به بخش تعاون پرداخت شده است. بانک توسعه تعاون باید ۷۰ درصد تسهیلات خود را به بخش تعاون پرداخت کند.

وی اذعان کرد: طی یک سال گذشته ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج، حدود ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری، ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن، ۲۰۱ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان بهزیستی، ۸۲ میلیارد ریال تسهیلات به کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۱۲۳ میلیارد ریال تسهیلات نیز به مشاغل خانگی پرداخت شده است. در سال ۱۴۰۱، یک خط اعتباری ویژه ۲۰ هزار میلیارد ریالی داشتیم.

غیاثی با بیان اینکه این رقم در سال ۱۴۰۲، ۳۰ هزار میلیارد ریال بود و در سال جاری حدود سه برابر افزایش یافت و به ۸۰ هزار میلیارد ریال رسید، از پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعاونگران از این خطوط اعتباری خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که در صورت پرداخت، می توانیم رقم بیشتری دریافت کنیم.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز با اشاره به امتیازات در نظر گرفته برای بخش تعاون در این بانک خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن تخفیف دو درصدی پرداخت سود برای تعاونگران یکی از این امتیازات است. طرح مائده نیز برای بخش تعاون اولویت بیشتری قائل شده زیرا سقف آن بالاتر و میزان معدل آن برای بخش تعاون به صرفه تر است. این بانک به صورت دائم آمادگی پرداخت تسهیلات دارد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/