پیگیری شهرداری گلسار در راستای سنددار کردن املاک قولنامه ای
پیگیری شهرداری گلسار در راستای سنددار کردن املاک قولنامه ای
شهردار گلسار از پیگیری شهرداری در راستای سنددار کردن املاک قولنامه ای به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، گودرزی، شهردار گلسار در جلسه تعیین تکلیف سنددار شدن املاک قولنامه ای محدوده شهر گلسار گفت: با توجه به اینکه بیشتر اراضی واقع در محدوده شهر، موقوفه و املاک قولنامه ای هستند، با توجه به پیگیری های صورت گرفته در راستای خدمات رسانی بهتر به شهروندان طی نشستی با نماینده نایب التولیه موقوفه بیگلرپور، تعدادی از شهروندان نسبت به دریافت سند مالکیت در این اراضی اقدام کرده اند.

وی افزود: آنها با حضور نماینده مذکور در شهرداری نسبت به پیگیری و سنددار کردن املاک خود اقدام کردند و با توجه به اینکه یکی از مشکلات ما در شهر گلسار قولنامه ای بودن املاک است و طی بخشنامه صادره از مراجع ذیربط هیچ گونه جوازی برای املاک قولنامه ای صادر نمی شود، این امر موجب ساخت و ساز غیر مجاز در شهرهای این چنینی می شود که این امر نیازمند مساعدت دستگاه های ذیربط جهت  سندار دار شدن املاک قولنامه ای است.

کوهدار، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ساوجبلاغ نیز ضمن قدردانی از پیگیری مجموعه مدیریت شهری گفت: یکی از اقدامات بنیاد مسکن این است که به عنوان نماینده روستا یا شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت شرایط را جهت صدور اسناد و پرونده سازی مهیا می کند تا منتج به صدور سند شود. همچنین در خصوص سیر مراحل قانونی صدور سند و تعامل مجموعه مدیریت شهری در خصوص معرفی نماینده و استعلام مربوطه برای این امر توضیحاتی را ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز در راستای بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اقدام به پرداخت تسهیلات به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۸ ساله می کند و متقاضیان جهت بهره مندی از این تسهیلات می توانند به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/