کاروان ایران در مسابقات المپیک پاریس غیرت ایرانی و اسلامی را به نمایش گذشت
کاروان ایران در مسابقات المپیک پاریس غیرت ایرانی و اسلامی را به نمایش گذشت
امام جمعه کمالشهر گفت:کاروان ایران با کسب ۱۲ مدال رنگارنگ غیرت ایرانی و اسلامی را به نمایش گذاشت؛ جوانان ورزشکار باغیرت در این مسابقات خوش درخشیدند و دل مردم را شاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، حجت الاسلام والمسلمین ناصر نورپور، امام جمعه کمالشهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز و مقاوم به میهن اسلامی گفت: جوانان این مرز و بوم همواره افتخار آفرینی کرده اند؛ در پیروزی انقلاب، دوام، ثبات و استمرار آن، دفع فتنه ها و بحران های مختلف و به ویژه در هشت سال دفاع مقدس که سینه خود را سپر و از عزت، کرامت، استقلال، تمامیت ارضی و نظام جانانه دفاع کردند.

وی با بیان اینکه عده ای از این جوانان رشید به درجه ممتاز آزادگی نائل شدند و سالیان متمادی در بدترین شرایط، عمر خویش را در حبس رژیم بعث صدامیان گذراندند، آزادگان سرافراز را شهدای زنده و مدال افتخار جامعه خواند و با اشاره به روز جهانی مسجد بیان کرد: بی شک مسجد در اسلام جایگاه والایی دارد و پایگاه ترویج معارف اسلام، محل تعلیم و تربیت، تهذیب نفس و مرکز عبادت و حل مشکلات جامعه است.

امام جمعه کمالشهر توضیح داد: پیامبر اکرم (ص) زمانی که به مدینه آمدند و تشکیل حکومت دادند، در اولین قدم مسجد را بنا کردند و از این طریق مسائل و مشکلات جامعه را حل می کردند. یک هزار و ۴۰۰ سال بعد هم امام راحل که پرورش یافته مکتب رسول الله (ص) و مسجد بودند، انقلاب اسلامی را از مساجد آغاز کردند و فرمودند که مساجد سنگر هستند، این سنگرها را حفظ کنید که شیاطین از مساجد می ترسند.

حجت الاسلام والمسلمین نورپور با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن هم مساجد نقش کلیدی و اساسی در جامعه داشته اند و امروز هم برای حل معضلات و مشکلات فکری، فرهنگی و اجتماعی باید به صورت فعال عمل کنند، ضمن تبریک درخشش ورزشکاران کشورمان در مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴ خاطرنشان کرد: جوانان ورزشکار باغیرت در این مسابقات خوش درخشیدند و دل مردم را شاد کردند. کاروان ایران با کسب ۱۲ مدال رنگارنگ غیرت ایرانی و اسلامی را به نمایش گذاشت.

وی عنوان کرد: این در حالی است که در این مسابقات، ۱۱۵ کشور مثل عربستان و امارات حتی یک مدال هم کسب نکردند و این افتخار بزرگی برای حامعه ورزشی ماست. پیاده روی اربعین حسینی بزرگترین مانور و همایش عزت و اقتدار تشیع هست که لرزه بر اندام دشمنان می اندازد. مردم بدانند زیارت قبر منور حضرت سیدالشهدا (ع) به ویژه با پای پیاده بسیار اجر و پاداش دارد.

انتهای پیام/