کاهش ۲۶ درصدی اقدام به خودکشی در البرز
کاهش ۲۶ درصدی اقدام به خودکشی در البرز
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز از کاهش ۲۶ درصدی اقدام به خودکشی در این استان طی دو سال گذشته خبر داد و این کاهش را حاصل تلاش‌های مشترک نهادهای اجتماعی، سلامت و مردمی دانست.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، امروز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۲، همایش پیشگیری و مداخله در خودکشی با شعار تلاش آگاهانه و مراقبت عالمانه به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی در سالن همایش‌های میلاد کرج برگزار شد.

این همایش با حضور فعالان حوزه سلامت روان، مشاورین سلامت، اورژانس اجتماعی، آتش نشانان و نمایندگان بیمارستان‌های مختلف، فضایی برای بررسی و تبادل نظر در مورد اقدامات پیشگیرانه و مداخله‌جویانه در حوزه خودکشی فراهم کرد.

محمدجواد کاظمینی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز در این همایش از کاهش ۲۶ درصدی اقدام به خودکشی در این استان طی دو سال گذشته خبر داد و این کاهش را حاصل تلاش‌های مشترک نهادهای اجتماعی، سلامت و مردمی دانست.

وی با تاکید بر ضرورت تداوم اقدامات منسجم در این حوزه از راه‌اندازی دو خط ۱۴۸۰ و ۱۵۷۰ برای ارائه خدمات مشاوره رایگان به خانواده‌ها و افراد درگیر با آسیب‌های اجتماعی خبر داد و از شهروندان خواست در مواقع نیاز با این خطوط تماس بگیرند و در از خدمات ۱۲۳ بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز به افزایش تعداد مراکز اورژانس اجتماعی در استان اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته با حمایت‌های سازمان اجتماعی کشور، تعداد اورژانس‌های اجتماعی از یک مرکز به ۶ مرکز افزایش یافته است.

کاظمینی گفت: پنج مرکز مشاوره سلامت روان با عنوان سراج در استان راه‌اندازی شده که این اقدام گامی مهم در جهت کاهش اختلالات اجتماعی استان است. با توجه به آمارهای انجمن پیشگیری از خودکشی کشور، البرز در دو سال گذشته پیشگام در کنترل و کاهش پدیده خودکشی و اقدام به آن بوده است.

انتهای پیام/