کشف و ضبط ۲۳۸ کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق در البرز
کشف و ضبط ۲۳۸ کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق در البرز
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: ۱۵ جعبه قارچ ترافل قاچاق به وزن ۲۳۸ کیلوگرم از قاچاقچیان کشف و ضبط و خاطیان به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، اصغر بیات، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان کرج با همکاری پلیس امنیت اقتصادی البرز و اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از تلاش های شبانه روزی موفق به کشف و ضبط ۱۵ جعبه قارچ ترافل قاچاق با وزن ۲۳۸ کیلوگرم شدند.

وی افزود: پس از بررسی های دقیق انجام شده توسط کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کرج مشخص شد گونه مذکور مستند به ماده ۱ قانون حفظ و حمایت از ذخایر جنگلی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی جزو گونه های تهدید شونده و در حال انقراض است که جزو ذخایر ژنتیکی کشور محسوب می شود و بهره‌برداری از آن در عرصه های منابع طبیعی ممنوع است.

بیات اذعان کرد: این قارچ ها از مراتع استان گلستان استحصال شده است و با توجه به قیمت دلاری این محصول، با هدف فروش در خارج از کشور و به مقصد کشور ترکیه در حال قاچاق بود که عوامل قاچاق پس از عبور از چندین استان در دام نیروهای پلیس امنیت اقتصادی و یگان حفاظت منابع طبیعی استان البرز گرفتار شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ضمن هشدار جدی به غارتگران طبیعت اعلام کرد که عوامل قاچاق قارچ های ترافل برای مشخص شدن ابعاد موضوع و شناسایی افراد و عوامل این زنجیره از مبدا تا مقصد به مراجع قضایی تحویل داده شدند و پس از این نیز با تخریب گران طبیعت با همین دقت و شدت برخورد خواهد شد.

وی عنوان کرد: قیمت این قارچ در بازار به دلار محاسبه می شود و در فصل برداشت آن که تا شهریور ماه ادامه دارد بین پنج تا ۶ میلیون تومان و در خارج از فصل برداشت تا ۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود. با همکاری ریاست شعبه دهم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرج ضمن درخواست برگزاری مزایده، دستور فروش اقلام صدرالاشاره و واریز مبلغ به نفع دولت در حساب خسارات وارده به منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در حال پیگیری است.

انتهای پیام/