۴۱ نفر بر اثر غرق شدگی در البرز جان باختند
۴۱ نفر بر اثر غرق شدگی در البرز جان باختند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: طی سال گذشته 41 نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را در البرز از دست دادند که 71 درصد آنها آقا و 29 درصد خانم بودند.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به نامگذاری یکم تا هفتم مرداد ماه به نام هفته پیشگیری از غرق شدگی با هدف آموزش و حساس سازی جامعه نسبت به خطر غرق شدگی گفت: غرق شدگی یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر افراد یک تا ۲۴ سال است و کودکان زیر پنج سال بیشتر در معرض این خطر هستند و نیاز است ضمن آموزش اصول اولیه شنا، در مهدهای کودک و مدارس هشدارها و آموزش های لازم به کودکان داده شود.

وی بیان کرد: با آغاز فصل گرما تمایل به شنا در محل های غیرایمن مانند رودخانه ها، استخرهای کشاورزی، کانال ها و سدها بیشتر می شود که مردم باید از خطر جدی غرق شدگی در این محل ها آگاهی داشته باشند. در سال گذشته ۴۱ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را در البرز از دست دادند که ۷۱ درصد آنها آقا و ۲۹ درصد خانم و ۳۷ درصد این آمار کودکان زیر پنج سال و ۴۴ درصد افراد ۱۵ تا ۴۹ ساله بودند. این آمار حاکی از آن است که آموزش به کودکان و مراقبت از آنها بسیار مهم بوده و خانواده ها باید این موضوع را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه استخرهای خانگی حتما باید دارای حفاظ و نرده باشند و با بیان اینکه در سال گذشته ۵۶ درصد فوتی بر اثر غرق شدگی در استخرهای خانگی داشته ایم، بر همکاری همه دستگاه ها و سازمان ها در زمینه آموزش و اطلاع رسانی گسترده نسبت به خطر غرق شدگی تاکید و خاطرنشان کرد: خطر غرق شدگی برای همه افراد وجود دارد، حتی کسانی که از نظر فن شنا ماهر هستند؛ بنابراین همه باید به توصیه های ایمنی در این خصوص به ویژه در مناطق ممنوعه شنا توجه کنند.

انتهای پیام/