بانک شیر مادر در بیمارستان کمالی کرج افتتاح شد
بانک شیر مادر در بیمارستان کمالی کرج افتتاح شد
صبح یکشنبه همزمان با هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، طی مراسمی اولین بانک شیر مادر در بیمارستان کمالی کرج به همت مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان استان البرز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، صبح یکشنبه همزمان با هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، طی مراسمی اولین بانک شیر مادر در بیمارستان کمالی کرج به همت مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان استان البرز افتتاح شد.

دکتر مریم هاشم نژاد، رئیس بیمارستان کمالی کرج گفت: به همت مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان استان البرز، سیزدهمین بانک شیر مادر در کشور در بیمارستان کمالی کرج راه اندازی شد تا زندگی بخش نوزادان به ویژه نوزادان نارسی که به هر دلیل از شیر مادر محروم هستند، باشد.

وی بیان کرد: این بانک نسبت به جمع آوری و آماده سازی شیر مادر طی فرآیند های بهداشتی از سراسر استان البرز اقدام می کند تا پس از پاستوریزه کردن، تغذیه نوزادان محروم از شیر مادر به ویژه نوزادان نارس را تامین کند.

هاشم نژاد با بیان اینکه سالانه ۱۱ هزار زایمان و تولد در بیمارستان کمالی انجام می شو، افزود: تعداد نوزادانی که زودتر به دنیا می آیند و نارس هستند قابل توجه است و راه اندازی این بانک می تواند نجات بخش این نوزادان که تغذیه شیر مادر برای آنان ضروری و حیاتی است، باشد.

دکتر علیرضا جشنی مطلق، متخصص نوزادان و رئیس بانک شیر استان البرز گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت تغذیه نوزادان با شیر مادر، بیمارستان کمالی به عنوان مرکز دوستدار مادر و کودک و در راه اندازی بانک شیر در استان پیش قدم بود.

وی مطرح کرد: این اقدام که در بسیاری از کشورهای جهان عاملی مهم در کاهش و پیشگیری از مرگ و میر نوزادان به شمار می رود، در استان البرز رقم خورد. این بانک شیر دارای بخش مشاوره، گردآوری و آماده سازی شیر یعنی همان پاستوریزه کردن است.

به گفته جشنی مطلق، مادرانی که تمایل به اهدای شیر خود دارند، پس از آزمایشات سلامت و مشاوره های لازم در منزل یا مراجعه به مرکز نسبت به دوشیدن شیر جهت اهدا به بانک اقدام می‌کنند تا فرآیندهای پزشکی و سلامتی آن انجام و در نهایت تغذیه معجزه آسایی برای نوزادان به ویژه نوزادان نارس شود.

متخصص نوزادان و رئیس بانک شیر استان البرز بیان کرد: شیر خشک برای نوزادان به ویژه نوزاد نارس اصلا مناسب نیست و موجب بروز مشکلات و بیماری هایی در نوزاد می شود و حتی ممکن است جان او نیز به خطر بیفتد.

انتهای پیام/