رونمایی از اولین نردبان ۵۶ متری آتش نشانی استان البرز
رونمایی از اولین نردبان ۵۶ متری آتش نشانی استان البرز
آئین رونمایی از اولین نردبان ۵۶ متری آتش نشانی استان البرز در شهرداری فردیس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، آئین رونمایی از اولین نردبان ۵۶ متری آتش نشانی استان البرز در شهرداری فردیس صبح چهارشنبه با حضور مسئولین شهرستانی و اصحاب رسانه در پارک تندرستی این شهرستان برگزار شد.

محمدرضا احمدی نژاد، شهردار فردیس در این مراسم گفت: پس از انتزاع فردیس از کرج، تجهیزات آتش‌نشانی که به فردیس اختصاص یافت، متناسب با نیازهای شهر نبود که در سال گذشته با پیگیری و همت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی فردیس تجهیزات خوبی تهیه شد.

وی افزود: امروز می توان به جرات گفت که به نسبت خودمان به لحاظ تحهیزات در سطح تراز اول کشور هستیم. در شهر تهران با وجود ساختمان‌های بلندمرتبه بسیار، شاید بیش از ۱۰۰ نردبان بلند وجود داشته باشد اما در فردیس ساختمان‌ها تا ۱۲ طبقه است.

شهردار فردیس مطرح کرد: در این راستا سال گذشته یک دستگاه نردبان ۳۲ متری تهیه شد که تا طبقه هفتم پاسخگوی نیازهای شهر است. امسال با خرید نردبان ۵۶ متری از تکنولوژی روز دنیا با اعتبار ۱۰۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، نگرانی‌های مدیریت شهری در بحث ایمنی و مقابله با حریق در ساختمان های بلندمرتبه مرتفع شد.

احمدی نژاد افزود: این نردبان ۵۶ متری آتش نشانی صرفا برای مقابله با حریق عمودی و امداد و نجات در ساختمان های بلند مرتبه نیست بلکه برای مقابله با حریق هایی که امکان دسترسی مستقیم ندارد، از فاصله دور نیز می‌تواند موثر باشد. این تجهیزات برای لحظات بحرانی باید در شهرها وجود داشته باشد.

سید حمید یعقوبی، رئیس شورای اسلامی شهر فردیس نیز با اشاره به اینکه نردبان هیدرولیک یکی از نیازهای شهرداری در زمان وقوع حادثه است، مطرح کرد: خرید تجهیزات آتش نشانی یک ضرورت است و جز نیازهای مهم شهر محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در خرید تجهیزات فردیس انجام شده است، افزود: ما در شهر فردیس هم سطح یک استان تجهیزات داریم. خدمت به مردم و افزایش رفاه شهروندان در اولویت برنامه های مدیریت شهری فردیس قرار دارد. احساس آرامش و امنیت خاطر شهروندان با خرید این تجهیزات بیشتر می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر فردیس با بیان اینکه امیدواریم هیچ وقت حادثه ای ایجاد نشود و ما هیچگاه از این نردبان استفاده نکنیم، تصریح کرد: هرگاه در استان البرز اتفاقی حادث شود مدیریت شهری فردیس آمادگی این را دارد که این تجهیزات را برای کمک به هم استانی های عزیز در اختیار شهرداری ها قرار دهد.

انتهای پیام/