انتخاب ها در دولت بر اساس شایستگی ها صورت گیرد نه وابستگی جناحی
انتخاب ها در دولت بر اساس شایستگی ها صورت گیرد نه وابستگی جناحی
امام جمعه ماهدشت گفت: بگذارید با آرامش و براساس شایستگی انتخاب ها صورت گیرد نه به شدت و ضعف وابستگی جناحی، ما همیشه از این نوع نگاه ها و مدیریت ها ضربه خورده ایم و مردم ضرر می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری طنین البرز، حجت الاسلام علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه در بین آئین‌هاى اسلامى، برخى عبادات اصطلاحا خاصیت «استینافى» دارند، گفت: استیناف یعنى از نو شروع کردن و دوباره آغاز کردن. اعمال و عبادات استینافى، اعمالى به شمار می روند که به قدرى مهم، بافضیلت، خداپسندانه و مؤثر در اصلاح و تعالى فرد و جامعه هستند که انجام دهنده آن عمل، مشمول لطف و عنایت ویژه الهى قرار مى‌گیرد.

وی افزود: روى دیگر اعمال و عبادات استینافى، بُعد جبران‌کنندگى است، یعنى وقتى عملى مشمول رضایت خاص خداى متعال قرار مى‌گیرد و کارنامه بندگى را پاک می کند، در حقیقت نقصان‌ها و عقب‌ماندگى‌هاى معنوى را هم پوشش‌ می دهد و جبران مى‌کند. کمک اقتصادى به نیازمندان‌، حج خانه خدا و زیارت امام حسین (ع) هم از این قبیل است اما در بین عبادات استینافى، نماز جمعه به‌دلیل اجتماعى بودن و عمق تأثیرش در راهبرى فکرى، فرهنگى و معنوى جامعه اسلامى اهمیت و جایگاه ویژه دارد.

امام جمعه ماهدشت مطرح کرد: نماز جمعه، با دمیدن روح تازه معنویت و تقوا در کالبد فرد و جامعه، جبران‌کننده عقب افتادگى و کمبودهاى زندگى فردى و اجتماعى بوده و چون نماز جمعه، محل شستشوى جان‌ها و قلب‌هاست، عدم اتصال به این چشمه‌سار زلال و فرهنگ‌ساز، منجر به پیامدهاى سوء اجتماعى، فرهنگى و سیاسى می شود و جامعه اسلامى را در معرض خطرناک‌ترین چالش، یعنى بروز و ظهور پدیده نفاق و تقویت جریان منافقین قرار مى‌دهد، بنابراین تا می توانیم همه نماز جمعه را تبلیغ کنیم.

تقویت سنگر نماز جمعه در کرج، اتحاد و انسجام شهر را به نمایش می گذارد

حجت الاسلام رادمرد بیان کرد: بدانیم که اگر سنگر مهم نماز جمعه در شهر تقویت شود، اتحاد و انسجام شهر در مسیر انقلاب عزیزمان به نمایش گذاشته شده و تقویت کننده حرکت پیشبرنده شهر به سمت توسعه و پیشرفت خواهد شد. رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس نکات مهمی را فرمودند که از جمله محورهای سخنان ایشان می توان به توجه نمایندگان به شان نمایندگی خود و اصول مورد توجه و نیز مباحثی در خصوص قانون و قانون گذاری به نسبت نوع، کیفیت و کمیت اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ایشان تاکید کردند که مجلس و نطق های صورت گرفته در آن مبدا تشنج در جامعه و افکار عمومی نباشد، به مسائل اصلی و اولویت دار کشور پرداخته شود و دست مجریان قانون را با قانون کامل و جامع پر کند و حتی قدرت اثرگذاری خود را در مدیریت کلان منطقه ای و بین المللی ببرد و کمک کننده به بازوهای اجرایی کشور در همه زمینه ها باشد. نکته مورد اشاره دیگر نوع تعامل با دولت چهاردهم است، این دولت راه بسیار سختی را در پیش دارد به لحاظ انتخاب وزرا و کابینه دولت.

امام جمعه ماهدشت عنوان کرد: مقام معظم رهبری برای تعیین یک وزیر و کارگزار دولت ۱۲ شاخص را تعیین کردند؛ «امین»، «صادق»، «متدین»، از بن دندان «معتقد به جمهوری اسلامی و به نظام اسلامی»، «ایمان»، «امید به آینده»، «نگاه مثبت به افق»، «تشرع»، «اشتهار به پاکدستی و صداقت»، «نگرش ملّی» و «نگاه ملی» داشته و کارآمد باشد و «سابقه سوء» نداشته باشد. اینها بسیار مهم است نه ملاک های من درآوردی پر از اشکال، اصل شایسته سالاری با این ملاک ها و شاخص هاست.

به راه افتادن جریان سیاسی در شهرها و استان ها برای تقسیم غنیمت ها

حجت الاسلام رادمرد تصریح کرد: نقدی هم به رئیس جمهور منتخب داشته باشیم که اعضای شورای راهبری خیلی دور از انتظار بود، برخی کسانی که محکومیت دارند آن هم امنیتی. ما به فرموده حضرت آقا همه بنا بر حمایت و همکاری داریم اما این تذکرات را هم باید داشت، یا هنوز مراسم تنفیذ و تحلیف برگزار نشده، جریان سیاسی ای در شهر و شهرستان ها و استان ها به راه افتاده اند برای تقسیم غنیمت ها. اگر عدالت و انصاف شعار دولت چهاردهم است، این خلاف حرکت دولت عمل کردن است.

وی مطرح کرد: بگذارید با آرامش و براساس شایستگی انتخاب ها صورت گیرد نه به شدت و ضعف وابستگی جناحی، ما همیشه از این نوع نگاه ها و مدیریت ها ضربه خورده ایم و مردم ضرر می کنند، اگر دعوای قدرت است، مسئله را شفاف کنید، اگر شیفته خدمت هستید، هر کسی شایسته تر از خودتان می دانید او را معرفی کنید نه اینکه هزاران مانع ایجاد کنیم که نه، خودمان بر مسندها و میزها بشینیم، این هم نشستیم ثم ماذا، بعد چه؟ وقتی کسی امین، صادق، متشرع و معتقد به انقلاب و اسلام باشد وارد این بازی های سخیف نمی شود.

امام جمعه ماهدشت اظهار کرد: در جهان پرمدعای غرب شاهد برگزاری سیرکی در کنگره آمریکا با سخنرانی خون آشامی به نام نتانیاهو بودیم. شمایی که می گویید مهد تمدن و حقوق بشرید، فجایع غزه و فلسطین را نمی بینید؟! شمایی که از دموکراسی و قانون مداری سخن می گویید و سازمان های بین المللی را ابزار قدرت خود قرار داده اید و بر کشورها اعمال فشار می کنید، دادگاه بین المللی لاهه حکم بر مجرمیت رژیم صهیونیستی و نسل کشی داده است، چرا پایبند به آن نیستید؟!

حجت الاسلام رادمرد خاطرنشان کرد: این اعمال فروپاشی اخلاق و انسانیت است، البته از خیلی قبل این رخ داده لکن اکنون برای همه آزادیخواهان نمایان و ظاهر شده است، البته هنوز افرادی دلبسته به همین دولت های فرومایه هستند و هنوز هم عاقبت بخیری خود را در بودن و همراه بودن با آنها می دانند اما همه ظاهر است و امیدی به عاقبت بخیری نباید داشته باشند، این عناصر اگر در جایی مسئولیتی بگیرند به جامعه خود هم ضرر خواهند رساند.

انتهای پیام/