رتبه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی بهزیستی البرز
رتبه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی بهزیستی البرز
مدیرکل بهزیستی استان البرز از اعلام نتایج رتبه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد بهزیستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، وجیهه محمدی فلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز از رتبه بندی ۴۹ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی استان ظرف مدت یک ماه در تمامی شهرستان های البرز با تلاش کارشناسان تخصصی و حراست و بازرسی در قالب تیم نظارت خبر داد.

وی عنوان کرد: بر اساس شیوه نامه رتبه بندی جدید سازمان بهزیستی کشور تمامی مراکز اقامتی در ۶ محور قوانین و مقررات، فضای فیزیکی، نیروی انسانی، ایمنی و بهداشت، عملکرد و رضایتمندی مراجعین مورد ارزیابی قرار گرفتند و نتایج رتبه بندی ها اعلام شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز مطرح کرد: از ۴۹ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، ۲۶ مرکز رتبه یک و ۲۳ مرکز رتبه دو را کسب کردند که استاندارد سازی خدمات در آنها از فعالیت های مورد نظارت بهزیستی است.

محمدی فلاح با اشاره به اینکه به مراکز رتبه دو مهلت سه ماهه جهت ارتقا به رتبه یک داده شده است، عنوان کرد: تمامی فعالیت های مراکز تحت نظارت و وضعیت مددجویان حاضر و موارد خدمات دهی به آنها کنترل و بررسی می شود و در فرایند رسیدگی به تخلفات مراکز قرار می گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: برخی از شاخص های ارزیابی، شاخص های حیاتی هستند که به صورت مستقیم ایمنی و جان بیماران و ساکنین مراکز را تحت تأثیر قرار می دهند و در صورت نبودن هر یک از آنها، مرکز مربوطه اخطار دریافت می کند.

وی افزود: رعایت برخی شاخص های حیاتی مانند در دسترس بودن کپسول های آتش نشانی فعال و استاندارد، حضور مسئول فنی در مرکز مطابق با دستورالعمل های مربوطه، فعال بودن دوربین های مداربسته و سیستم اعلام حریق از جمله مواردی است که مورد بررسی قرار می گیرند و بر آنها نظارت می شود.

محمدی فلاح خاطرنشان کرد: شناسایی نقاط ضعف و قوت مراکز، تقویت نقاط مثبت به همراه ایجاد یک فضای رقابتی، ایجاد انگیزه در راستای ارتقای کیفی خدمات رعایت حقوق شهروندی و حفظ شان و منزلت مددجویان از جمله اهداف این برنامه است.

انتهای پیام/