مروری بر زندگی اولین شهید مدافع حرم استان البرز
مروری بر زندگی اولین شهید مدافع حرم استان البرز
رضا کارگر برزی در یازدهم مرداد ماه ۱۳۹۲ مصادف با 24 ماه رمضان المبارک در جریان دفاع از حرم حضرت زینب (س) در مدرسه ترکان در روستای کفرعاکار واقع در جنوب حلب با زبان روزه به فیض شهادت نائل آمد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، در روایتی از زندگی رضا کارگربرزی، اولین شهید مدافع حرم استان البرز به مناسبت سالروز شهادت او آمده است: رضا کارگربرزی به عنوان مستشار نظامی‌ در زمینه آموزش جنگ‌های شهری، پارتیزانی و خنثی‌سازی تله های انفجاری و مخترع بمب‌های الکترونیکی و تله‌های انفجاری به سوریه اعزام شد.

وی از سال ۱۳۸۹ به عنوان مستشار نظامی به سوریه رفت و در زمینه جنگ های شهری و پارتیزانی و خنثی‌سازی تله های انفجاری به نیروهای رزمنده آموزش می‌داد. او مخترع نوعی از بمب‌های الکترونیکی و تله‌های انفجاری بود. اینطور نقل شده که شهید عماد مغنیه در خصوص اختراعات رضا کارگر برزی گفته است: «با اختراعات او جبهه مقاومت متحول شد.»

شهید مدافع حرم رضا کارگربرزی را با عنوان مخترع بمب های الکترونیکی نیز می شناختند. در زمان حضور او در سوریه، تعدادی از شاگردانش که از اهل سنت و دیگر ادیان بودند به  تشیع مشرف شدند. اخلاق خوب، اخلاص، ادب و همچنین مقید بودن او به نماز شب و روزه وی را در میان هم‌رزمانش شاخص کرده بود.

سرانجام رضا کارگر برزی در یازدهم مرداد ماه ۱۳۹۲ مصادف با ۲۴ ماه رمضان المبارک در جریان دفاع از حرم حضرت زینب (س) در مدرسه ترکان در روستای کفرعاکار واقع در جنوب حلب با زبان روزه به فیض شهادت نائل آمد. مزار این شهید در گلزار شهدای نظرآباد است.

انتهای پیام/