توقیف ۵۷۱ دستگاه خودروی حادثه ساز در البرز
توقیف ۵۷۱ دستگاه خودروی حادثه ساز در البرز
فرمانده انتظامی استان البرز از توقیف 571 دستگاه خودروی حادثه ساز در ششمین مرحله ای طرح ایمنی و آرامش پلیس راهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری طنین البرز، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز صبح یکشنبه در حاشیه نمایشگاه طرح ایمنی و آرامش پلیس راهور این استان که در ستاد فرماندهی انتظامی البرز برپا شد، گفت: ششمین مرحله از طرح ایمنی و آرامش پلیس راهور در راستای برخورد با رانندگان متخلفی که مرتکب تخلفات حادثه ساز می شوند، در استان البرز اجرا شد.

وی عنوان کرد: در این راستا طی ۷۲ ساعت گذشته ۵۷۱ دستگاه خودرو و حدود ۱۸۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل شدند که نمونه هایی از آنها در این نمایشگاه هستند. این طرح به صورت مستمر و بعضا هفتگی و شبانه اجرا و با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز و موجب سلب آسایش مردم می شوند به صورت قاطع و قانونی برخورد می شود.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به توقیف و نگهداری خودروهای متخلف و حادثه ساز به مدت معین در پارکینگ از توقیف ۱۸ هزار و ۹۵۸ دستگاه خودرو و ۳ هزار و ۳۶۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ۴۳۲ دستگاه به جهت دور دور در روزهای پنج شنبه و جمعه و شکایت مردمی توقیف شده اند.

سردار هداوند با بیان اینکه طی این مدت بیش از سه میلیون خدمات در بخش های مختلف همچون شماره گذاری، اجراییات، صدور گواهینامه و برخورد با تخلفات در سطح استان ارائه شده است، مطرح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در چهار ماهه نخست سال جاری شاهد کاهش ۳۶ درصدی تصادفات جرحی و کاهش ۲۱ درصدی تعداد جانباختگان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عابرین پیاده ۶۹ درصد متوفیان و مجروحین را تشکیل می دهند، تقاضا می شود دقت لازم را در حرکت و عبور از عرض خیابان ها داشته باشند. همچنین با توجه به افزایش مبالغ جرائم رانندگی به شهروندان توصیه می شود قوانین و مقررات را رعایت کنند تا شاهد نظم و انضباط ترافیکی و کاهش تعداد جانباختگان ناشی از تصادفات باشیم.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/