اگر از پس مدیریت صحیح حلقه دره برنمی آیید، کار را رها کنید
اگر از پس مدیریت صحیح حلقه دره برنمی آیید، کار را رها کنید
امام جمعه ماهدشت گفت: بارها گفته شده و خدمت اعضای شورای شهر و شهردار کرج هم عرض می کنم که اگر از پس مدیریت صحیح مرکز پسماند حلقه دره برنمی آیید، رها کنید و بگذارید افراد دارای صلاحیت مدیریت آنجا، وارد عرصه شوند.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه به لحاظ زمانی، امروز اولویت با مسائل اقتصادی بوده زیرا «اقتصاد یک نقطه‌ کلیدی تعیین‌کننده است، گفت: اقتصاد قوی، نقطه‌ قوت و عامل مهم سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور و اقتصاد ضعیف، نقطه‌ ضعف و زمینه‌ساز نفوذ، سلطه و دخالت دشمنان است.

وی مطرح کرد: فقر و غنا در مادیات و معنویات بشر اثر می‌گذارد، البته اقتصاد هدف جامعه‌ اسلامی نیست اما وسیله‌ای است که بدون آن نمی‌توان به اهداف رسید. به‌رغم تغییرات بزرگ در ساختار اقتصاد ایران پس از انقلاب اسلامی، هنوز با آرمان «اقتصاد قوی» فاصله داریم. یک دهه عقب‌ماندگی و تعطیلی نسبی مسائل اقتصادی نیز مشکلات بلندمدت و کوتاه‌مدتی را بر اقتصاد ایران تحمیل کرده است.

امام جمعه ماهدشت اذعان کرد: ضروری است اقدامات باارزش دولت سیزدهم ادامه پیدا کند زیرا در این دوره‌ هزار روزه، شاخص‌های کلان اقتصادی بهبود یافتند و اگر دولت رئیس‌جمهور شهید ادامه پیدا می‌کرد، به احتمال زیاد، بسیاری از مشکلات کشور، عمدتاً مشکلات اقتصادی، حل می‌شد. ضروری است دولت چهاردهم کارهای دیگری را نیز اضافه کند، از جمله تلاش برای زمینه‌سازی «مشارکت مردم» در اقتصاد.

ضرورت توجه به بهبود فضای کسب و کار و ارزش پول ملی

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد عنوان کرد: در مسیر درمان دردهای اقتصاد ایران، هم باید به مسائل بلندمدت نظیر تولید، سرمایه‌گذاری، بهبود فضای کسب‌و‌کار و ارزش پول ملی توجه کرد و هم نباید از مسائل کوتاه‌مدت و فوری به طور خاص، بهبود وضع معیشت مردم غافل بود. مطلب مهم دیگر این کارسپاری حساس به مجلس و دولت از سوی رهبر فرزانه انقلاب بوده و هرگونه تغییرات برونى متکى به تغییرات درونى ملت‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: برخی با فرافکنی‌های مفرط، همیشه بهانه عوامل برونى را به زبان می‌آورند و قدرت‌هاى استعماری و استکباری و نظام سلطه را همواره عامل بدبختى مى‌شمارند که سخت در اشتباهند، چراکه اگر این قدرت‌ها پایگاهى‌ در درون جامعه نداشته باشند، کارى از آنان ساخته نیست. مهم آن است که آن‌ها راه نفوذ نداشته باشند و نتوانند در جنگ شناختی و ادراکی، تغییرات درونی جامعه یعنی ذهنیت و محاسبات مردم را دستکاری کنند.

امام جمعه ماهدشت ادامه داد: به همین جهت رهبر معظم انقلاب، «جهت‌دهی دقیق» و «توان‌بخشی معرفتی» را دو لازمه آوردن و نگه‌داشتن مردم در میدان مبارزه و ایستادگی برشمردند و معرفت‌افزایی مردم را وظیفه اندیشمندان، استادان، روشنفکران، طلاب و دیگر قشرهای مؤثر در افکار عمومی خواندند. در تحلیل وقایع و حوادث، از هر طرف حرکت می‌کنیم، به خواص می‌رسیم.

کلیت سازمان حماس از عملیات ۷ اکتبر حمایت می کند

وی افزود: تصمیم‌گیری خواص در وقت لازم، تشخیص خواص در وقت لازم، گذشت خواص از دنیا در لحظه‌ لازم و اقدام خواص برای خدا در لحظه‌ لازم تاریخ و ارزش‌ها را نجات می‌دهند و حفظ می‌کنند. در لحظه‌ لازم، باید حرکت لازم را انجام داد. اگر تأخیر کردید و وقت گذشت، دیگر فایده ندارد. در وقت خود باید تصمیم گرفت، اگر عده‌ای ضعف پیدا و بر سر کسب ریاست، با هم نزاع کنند، فرصت‌ها تبدیل به تهدیدها می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد مطرح کرد: همه آحاد مردم در هر جامعه و شهری خصوصا خواص می توانند اثر مثبت یا منفی در این خصوص داشته باشند که نیازمند دقت و داشتن تحلیل درست و خارج از منافع حزبی و جناحی و سیاست زدگی منفی است. در روزهای گذشته و پس از ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه در تهران، گزینه‌های متعددی برای ریاست دفتر سیاسی حماس مطرح شد.

امام جمعه ماهدشت بیان کرد: نهایتا انتخاب هوشمندانه یحیی‌السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس دارای چند پیام مهم از سوی سازمان حماس است. نخستین مخاطب این پیام، اسراییل و نتانیاهو بود، از این رو که انتخاب یحیی‌السنوار به عنوان گزینه حداکثری است به این معنی است که کلیت سازمان حماس از عملیات هفتم اکتبر حمایت تمام عیار می‌کند. پیام مهم بعدی این انتخاب به تهران است.

ملت ایران خونخواهی اسماعیل هنیه را از مسئولان مطالبه می کنند

وی ادامه داد: گزینه‌های نزدیک به قطر و ترکیه و اخوان المسلمین برای ریاست دفتر سیاسی حماس مقبول نشد و عملا گزینه‌ای به ریاست دفتر سیاسی رسید که حتی در جریان بحران سوریه خواهان هماهنگی با تهران بود. این امر نشان از این دارد که آتش‌بس مورد نظر بایدن، قطر و اردن لااقل پس از ترور هنیه چندان مورد قبول حماس نیست و این ترور موجب عقیم ماندن مذاکرات رم شد.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد خاطرنشان کرد: پیمایش‌ها، نظر سنجی‌ها و مقایسه‌های میدانی نشان از آن دارد که مردم ایران به‌خاطر روحیه سلحشوریِ برخاسته از فرهنگ اسلامی ایرانی خود، خصوصاً پس از طوفان‌الاقصی و به‌ویژه پس از وعده صادق و بالاخص اکنون که شاهد واقعه تلخ مهمان‌کشی صهیونیست ها در خاک پاک و مقدس ایران بوده‌اند، خونخواهی را وظیفه ملی و امر ملی و حق ملی خود می‌دانند و به نحو فراگیر آن را از مسئولان مطالبه می‌کنند.

امام جمعه ماهدشت با تاکید بر اینکه این مطالبه‌ پس از سنجش جوانب آن باید با تمام قوا، قاطعانه، هوشمندانه و پشیمان‌کننده جامه عمل بپوشد و دشمن حیوان‌صفت را بر سر جای خود بنشاند، اظهار کرد: در مسابقات المپیک پاریس اتفاقات مهمی افتاد، هم به لحاظ سیاسی که اوج آن حمایت های مردم و ورزشکاران از فلسطین و غزه بود و هم دوگانگی مسئولین ورزشی که می گویند ورزش سیاسی نیست اما ورزشکاران روسیه را تحریم می کنند و ورزشکاران اسرائیلی را نه.

بگذارید افراد دارای صلاحیت وارد عرصه مدیریت حلقه دره شوند

وی تصریح کرد: آنها زیر بار انتقادات هم نمی روند، این یک جنبه و جنبه دیگر هم موفقیت ها ورزشکاران ایرانی از جمله کسب یک مدال نقره تاریخی توسط «ناهید کیانی». این اولین مدال نقره تاریخ ورزش بانوان ایران در المپیک محسوب می‌شود و مفهوم و معنای بسیاری دارد. اولا یک خانم محجبه است، دوما مدالش را تقدیم امام زمان (عج) کرد و سوما افتخاری که به ایرانی و پرچم مقدس کشور نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد عنوان کرد: در مجامع بین المللی برای هر یک از این موضوعات تحلیل ایجاد می شود. یکی از موضوعات جایگاه دادن به زن و اهمیت ایران اسلامی به فعالیت های اجتماعی زنان و حمایت از آنان و حفظ حریم و کرامت زن حتی در محیط های ورزشی است. برخی ورزشکاران به دلیل نداشتن تحلیل درست، بصیرت لازم و صبوری نکردن در برابر برخی مشکلات دست برداشتند و در همین مسابقات سرنوشت آنها را دیدیم.

امام جمعه ماهدشت در رابطه با وضعیت حلقه دره متذکر شد: بارها گفته شده و خدمت اعضای شورای شهر و شهردار کرج هم عرض می کنم که اگر از پس مدیریت صحیح مرکز پسماند حلقه دره برنمی آیید، رها کنید و بگذارید افراد دارای صلاحیت مدیریت آنجا، وارد عرصه شوند. مردم ما خصوصا در شهرک پیام از بوی تعفن شیرابه ها و زباله در عذاب هستند. اگر عزم و اراده ای بود، با بها دادن به شرکت های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی، دغدغه ها حل می شد.

حلقه دره می تواند به یک معدن بزرگ طلا تبدیل شود

وی مطرح کرد: مصاحبه ای انجام شده با این مضمون که باید به سمت مراکز علمی برویم. اگر به این نتیجه رسیده اید جای شکر دارد اما چرا انقدر دیر؟ با ثروت و درآمدی که آن مرکز ایجاد کرده است، با روش های علمی و اجرا و مدیریت درست، می تواند تبدیل به یک معدن بزرگ طلا شود و اقدامات بزرگی انجام داد. منتظر ماندن برای دستگاه زباله سوز یک خطای بزرگ است.

امام جمعه ماهدشت در پایان تصریح کرد: نه اینکه پیگیری نشود اما متوقف شدن و امید بستن به آن یک خطای راهبردی است و هرکسی که این موضوع را تقویت کند، به نظرم خیلی نمی توان او را یک دلسوز منطقی خطاب کرد. امیدواریم اقدام درست و صحیحی در این زمینه ها انجام شود.

انتهای پیام/