حمایت از بازماندگان از تحصیل با مشارکت معاونت اجتماعی دادگستری البرز
حمایت از بازماندگان از تحصیل با مشارکت معاونت اجتماعی دادگستری البرز
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز از مشارکت این معاونت در برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با هدف پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، فرید نجف نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز امروز در جلسه طرح پویش تابستانی و حمایت از بازماندگان از تحصیل که به میزبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر مدیران مربوطه برگزار شد، بر ضرورت کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از بازماندگی از تحصیل و تحقق عدالت آموزشی تأکید کرد.

وی مطرح کرد: این جلسه با هدف اجرای مفاد تفاهم نامه همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل «محبت» برگزار شده و هر فردی حق دارد از آموزش با کیفیت و حرفه‌ای برخوردار باشد و امکانات لازم باید به ‌طور طبیعی برای همه‌ دانش‌آموزان فراهم شود.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز بیان کرد: عوامل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می‌تواند بر تحصیل دانش‌آموزان تأثیر بگذارد و بسیاری از آن‌ها در سنین پایین وارد بازار کار می‌شوند که این موضوع چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی بسیاری را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

نجف نیا ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل در استان، نحوه اجرای برنامه پویش تابستانی و کلاس‌های تقویتی و جبرانی در مدارس را تشریح کرد و مقرر شد این برنامه مطابق با شیوه نامه‌های ابلاغی در استان البرز به صورت جدی پیگیری و اجرا شود.

ایجاد بانک اطلاعات مشخصات کودکان بازمانده از تحصیل استان البرز، بررسی مهم‌ترین عوامل ترک تحصیل آن‌ها و مشاوره و هدایت تحصیلی افراد شناسایی شده، از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/