حفر، مهندسی مجدد و احیای بیش از ۲۷۰ حلقه چاه در البرز
حفر، مهندسی مجدد و احیای بیش از ۲۷۰ حلقه چاه در البرز
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز از حفر و مهندسی مجدد و احیای بیش از 270 حلقه چاه در سطح استان و راه اندازی تصفیه خانه شماره 3 کرج در کمتر از یک سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری طنین البرز، حمیدرضا نامداری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات موسسه علمی کاربردی آب و برق وزارت نیرو برگزار شد، ضمن تبریک هفته خبرنگار با اشاره به اینکه هدف اصلی ما کسب رضایت مردم است که امیدواریم به کسب رضایت الهی منجر شود، گفت: طی ۱۸ ماهی که من این مسئولیت را بر عهده گرفته ام، اتفاقات خوش و ناخوش بسیاری رخ داد.

وی مطرح کرد: سال گذشته در چنین زمان هایی، خبرنگاران در رسانه های خود از وضعیت تنش آبی در فردیس، محمدشهر، کرج و شهر جدید مهستان و … خبر تولید می کردند و مردم هم در شرایط سختی قرار داشتند اما امسال به واسطه تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته، بیش از ۹۵ درصد این مشکلات رفع شد و علیرغم مواجهه با افزایش دو تا سه برابری محدودیت در استفاده از منابع تامین، موفق به تحقق تامین آب پایدار برای مردم شدیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز عنوان کرد: از ابتدای شهریور سال گذشته، پس از خروج از پیک تابستان، بیش از ۲۰۰ یا ۳۰۰ جلسه تخصصی خاص برای تامین آب در حوزه های مختلف برگزار و اقداماتی انجام شد که از جمله آنها می توان به حفر و مهندسی مجدد و احیای بیش از ۲۷۰ حلقه چاه در سطح استان، راه اندازی تصفیه خانه شماره ۳ کرج اشاره کرد که شاید ساخت تصفیه خانه آب در کمتر از یک سال در سطح کشور بی سابقه باشد.

افزایش ظرفیت تصفیه خانه های آب شماره ۱ و ۳ کرج

نامداری از اصلاح و بازسازی شبکه های توزیع، تعادل بخشی به شبکه و راه اندازی مرکز پایش و کنترل تاسیسات آب خبر داد و بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم تصفیه خانه شماره ۳ کرج را به صورت کامل و فول ظرفیت مورد بهره برداری قرار دهیم. ظرفیت این تصفیه خانه ۳۸۰ لیتر بر ثانیه بود که در ایام پیک باید ۵۷۰ لیتر بر ثانیه آب را تصفیه می کرد؛ اکنون این میزان در زمان پیک به یک هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه اکنون این قابلیت وجود دارد که سهم تخصیصی استان که ۱۱۰ میلیون مترمکعب در سال بود را به صورت کامل دریافت و تصفیه کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم، ارتقای ظرفیت تصفیه خانه های شماره ۱ و ۲ کرج و آبگیری از تصفیه خانه شهر مهستان را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و اظهار کرد: ظرفیت تصفیه خانه آب شماره ۱ کرج حدود ۱۶۵ لیتر بر ثانیه بود که با احداث یک تصفیه خانه با تکنولوژی روز، ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آن افزوده شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با اشاره به اینکه با اقدامات اصلاحی ظرفیت تصفیه خانه آب شماره ۱ کرج به ۴۵۰ لیتر بر ثانیه ارتقا یافت، خاطرنشان کرد: تصفیه خانه آب شماره ۲ کرج هم شامل سه مدول ۵۰۰ لیتر بر ثانیه بود که در سال گذشته به ۲ هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۴۵۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت و از خرداد امسال امکان آبگیری از تصفیه خانه شماره ۲ کرج تا ۲ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه فراهم شده است.

امسال کمترین تنش آبی را داشتیم

نامداری با اشاره به تامین آب برای حوزه ها و شهرهای مختلف از منابع آب های سطحی گفت: در سال گذشته شاهد تنش آبی در مناطقی از جمله کیانمهر، حسین آباد، فاز ۱، فاز ۴ و … بودیم که امسال با افزایش ظرفیت آبگیری از آب های سطحی و تجهیز چاه های افزوده شده به مناطق مذکور، امسال کمترین تنش آبی در طول سال های گذشته را داشته ایم. البته در برخی مقاطع شاهد تنش بودیم اما عامل اصلی آنها حوزه آب نبود، بلکه محدودیت ایجاد شده در منابع تامین بود.

وی بیان کرد: سال گذشته وضعیت خاصی در فردیس داشتیم که اکنون با توجه به اتصال به آب سدهای طالقان و کرج اکنون می توانیم تا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آب به فردیس انتقال دهیم و با تکمیل اتصال خط مخزن جهان نما نیز امکان انتقال آب تا ۸۰۰ لیتر بر ثانیه به فردیس را خواهیم داشت. شهر گرمدره در سال گذشته بعدازظهرها دچار تنش می شد و تامین آب در بسیاری از محلات آن انجام نمی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با اشاره به اینکه امسال با اصلاح مخزن پنج هزار مترمکعبی و اتصال شبکه آب گرمدره به آب سد کرج و آب های سطحی تنش برطرف شد، اذعان کرد: در نظرآباد نیز با اتصال به آب سد طالقان و انتقال آب به اشتهارد، تنش آبی در غرب استان به حداقل رسید. تمامی اقدامات مذکور در راستای رضایتمندی مردم انجام شدند و در این مسیر خبرنگاران و اصحاب رسانه کمک بسیاری به مجموعه آب و فاضلاب استان داشتند.

نامداری ضمن درخواست از اصحاب رسانه برای همراهی بیشتر این مجموعه در راستای مدیریت مصرف و انتقال مفاهیم مصرف بهینه آب به مردم و نیز آموزش همگانی برای قدر نهادن به ارزش آب مطرح کرد: به هیچ عنوان نمی توانیم جایگزینی برای مایه حیات در زندگی پیدا کنیم، بنابراین باید قدر آن و مفاهیم ارزشمند مربوطه را به مردم انتقال دهیم. اگر بدانیم چه گوهری در دست داریم، هم به درستی از آن استفاده و هم کنترل می کنیم که به آیندگان برسد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/