افتتاح یک هزار و ۱۷۴ پروژه در البرز به مناسبت هفته دولت
افتتاح یک هزار و ۱۷۴ پروژه در البرز به مناسبت هفته دولت
استاندار البرز گفت: امسال به یمن هفته دولت یک هزار و ۱۷۴ پروژه با اعتباری حدود ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در گفت وگوی زنده رادیویی برنامه البرز من سلام پیرامون موضوعات و مطالبات مردمی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای خدمت گفت: امسال نیز به یمن هفته دولت یک هزار و ۱۷۴ پروژه با اعتباری حدود ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان با ایجاد اشتغال برای حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: شهرستان چهارباغ اولین مقصد سفرهای این مناسبت است که در مجموع ۱۴۳ پروژه با اعتباری بیش از ۴۸۳ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۲۶۳ نفر، افتتاح می‌شوند. در سال ۱۴۰۳ به لحاظ تعداد پروژه های هفته دولت در مقایسه با سایر استان ها در جایگاه اول کشور قرار داریم.

استاندار البرز در پاسخ به سوال مطرح شده در خصوص ناترازی های توزیع برق مطرح کرد: ضمن عذرخواهی از مردم شریف استان، این ناترازی ها به دلیل افزایش مصرف برق به واسطه گرمای بی سابقه در سراسر کشور است و نهایت تلاش های ملی و استانی بر جبران کمبودها و مدیریت مصرف معطوف شد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای زیرساخت های توزیع برق استان، اقدامات بزرگی محقق شده که بهره برداری کامل از اولین پست ۴۰۰ کیلوولت استان در باغستان از جمله این دستاوردهاست. بر این اساس در آینده نزدیک پست ۴۰۰ کیلوولت کمالشهر تکمیل و بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه چهار پست ۴۰۰ کیلوولت در باغستان، کمالشهر، نظرآباد و اشتهارد پیش بینی شده و ساخت این امکان در نظرآباد و اشتهارد نیز در دستورکار قرار گرفته است، اظهار کرد: پست برق وظیفه سنگین تنظیم توزیع برق در استان را بر عهده دارد که با افزایش این امکان بسیاری از ناترازی ها رفع و مدیریت می شود.

استاندار البرز با اشاره به تکمیل پروژه تصفیه خانه کرج و افزایش مخازن آب عنوان کرد: : در تعاقب این امر برای نخستین بار آب سد کرج به فردیس و گرمدره رسید که این اقدام وضعیت البرز را در تامین آب به ویژه در فصول گرم سال بهبود بخشید.

عبداللهی با اشاره به ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز در استان البرز اذعان کرد: در فضای مجازی تحرکات بسیاری با هدف افغان هراسی شکل گرفته و موجبات نگرانی مردم را فراهم کرده است، در صورتی که در واقعیت چنین موضوعاتی مطرح نیست. براساس سیاست‌های ابلاغی وزارت کشور ساماندهی اتباع خارجی بر مبنای قانون در دستورکار قرار دارد چراکه حضور اتباع خارجی باید در چارچوب قوانین صورت گیرد.

وی عنوان کرد: وزارت کشور سازمان اتباع خارجی را تاسیس کرد و این سازمان در استان البرز عملکرد بسیار خوبی را رقم زده و برای تسریع و سهولت در این امر اردوگاه و مرکز ساماندهی و طرد اتباع را راه اندازی کرده است. از سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰ هزار تبعه افغان غیرمجاز در استان البرز شناسایی شده و رد مرز و طرد شده اند.

استاندار البرز با بیان اینکه مردم اطمینان داشته باشند که تسلط کامل بر سکونت اتباع خارجی در استان داریم، به تغییر کاربری زندان رجایی شهر اشاره و بیان کرد: تمامی اقدامات لازم در استان البرز صورت گرفته و در انتظار اجرای طرح های مصوب از سوی قوه قضاییه و سازمان زندان های کشور هستیم.

انتهای پیام/