به گزارش خبرنگار پایگاه خبری طنین البرز، حسن زارع رفیع، خزانه دار شورای اسلامی شهرستان کرج امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با موضوعات خاص کمالشهر گفت: جدیداً برای هر پروژه ترافیکی مشاوران ترافیکی استخدام میشوند. هر سیستم ترافیکی شامل ورودی، کامپایلر و خروجی است و اطلاعاتی که به این سیستم داده میشود نباید شخصی باشد؛ زیرا در صورت شخصی بودن، مجدداً در محل ترافیک گره ایجاد میشود.
وی با بیان اینکه برخی افراد محل زندگی خود را مدنظر قرار میدهند و از دیدگاه شخصی خود سیستم ترافیکی طراحی میکنند که در زمینه رسانهها میتوانند ورود و نقد کنند، اظهار کرد: در دو سال گذشته جلساتی را برگزار کردیم تا مشکلات ترافیکی شهر و استان و همچنین موضوع مواصلات و پلها را بررسی کنیم، اما به هیچ نتیجهای نرسیدیم. من خودم را در اینجا زیر سؤال میبرم و میگویم کاش میتوانستیم تأثیر بیشتری داشته باشیم.
خزانه دار شورای اسلامی شهرستان کرج با اشاره به اینکه نتوانستیم کارشناسان را مجاب کنیم که ما هم در این شهر زندگی میکنیم و باید با تحلیل درست ترافیکی، گرههای ترافیکی را حل کنیم، گفت: در خصوص فازهای 1 و 2 شهرک صنعتی بهارستان هیچ بحثی نداریم، این فازها افتتاح شده و سالهاست محل تولید هستند و بسیاری از کارگران در آن مشغول به کارند اما در خصوص فاز 2 که در شمال اتوبان در حال ایجاد است، بحث داریم.
مترویی که سالهاست خاک میخورد
زارع رفیع با اشاره به اینکه این فاز حدود 50 هکتار مساحت دارد، عنوان کرد: نحوه گرفتن مجوزها مورد بحث بوده و بارها در دفتر فنی استانداری و با مسئول شهرک صنعتی بهارستان گفتوگو کردهایم، اما نتیجهای حاصل نشده است. اینجا همان جایی است که رسانهها میتوانند ورود کنند و ببینند چه اتفاقی افتاده است که منطقه عظیمیه کمالشهر به شهرک صنعتی تبدیل شده و قرار است ساختمانهای هشت طبقه روی خط زلزله ساخته شوند!
خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به وضعیت مترویی که به سمت کمالشهر میآید، افزود: این مترو قبلا متروی کرج و حومه بود اما اکنون متروی کرج بوده و حومه عملاً در نظر گرفته نشده است. مسیر دانشگاه خوارزمی به سمت کمالشهر حدود سه کیلومتر است؛ برای این مسیر هزینه صرف، خاکبرداری انجام و مترو ساخته شده، اما سالهاست خاک میخورد و مورد استفاده قرار نمیگیرد. توقع این است که پروژه متروی کرج و حومه ایجاد شود.
وی گفت: زیرا نگهداری و تعمیر آنها برای یک شهر کوچک که درآمد سال 1403 آن یک هزار میلیارد تومان است، امکانپذیر نیست و نیازمند حمایت و همکاری استان هستیم. من بارها در خصوص وضعیت نیروهای شرکتی اعتراض کردهام زیرا حق و حقوق نیروهای شرکتی در بسیاری از مجموعهها بهشدت پایمال میشود و شکافی در زمینه قانونی وجود دارد. در این زمینه، رسانهها میتوانند نقش مؤثری را ایفا و به حل موضوع کمک کنند.
ضرورت تلاش شهرداری برای تکمیل پروژههای نیمهتمام
زارع رفیع همچنین به کمبود امکانات شهری در کمالشهر اشاره کرد و افزود: مدتی است که مردم درباره نبود پارک، پارکینگ، کلانتری در منطقه پیشاهنگی و کمبود مدارس به تعداد کافی اعتراض دارند. برخی زمینهای بزرگ در شهر وجود دارد که میتوان با توافق و استناد به ماده 100 قانون شهرداریها و درآمدهای پایدار شهری، این زمینها را وارد فرآیند شورای تلفیق و کمیسیون ماده پنج کرد، اما همکاری لازم هنوز انجام نمیشود.
وی تصریح کرد: برای منطقه پیشاهنگی قرار بود پارک ایجاد شود، اما با وجود چندین توافق و درصدهای مشخص قانونی، هیچیک از این پروژهها اجرایی نشد. به مردم قول داده بودیم پارک، کلانتری و مدرسه ایجاد کنیم، اما هیچیک محقق نشد. در بودجه سال 1403، 73 درصد هزینههای عمرانی صورت گرفته که من به این موضوع نقد دارم زیرا همچنان پروژههای ما به سرانجام نرسیدهاند و شهرداری باید تلاش کند پروژههای آغاز شده تکمیل شوند.
خبرنگار: مینا صدیقیان
انتهای پیام/