انسان متعهد در جایی که تخصص ندارد، نمی نشیند/ تعهد و تخصص لازمه پذیرش مسئولیت ها
انسان متعهد در جایی که تخصص ندارد، نمی نشیند/ تعهد و تخصص لازمه پذیرش مسئولیت ها
امام جمعه ماهدشت گفت: انسان متعهد در جایی که تخصص ندارد، نمی نشیند! تعهد و تخصص هر دو لازمه پذیرش مسئولیت ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: حقیقت این است که امام وظیفه الهی خود را در عصر غیبت انجام می‌دهد و وقتی ماموریت‌ش تمام شد، عصر ظهور فرا می‌رسد و آن گاه ماموریت دوم خود را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ما باید کار خودمان را خوب انجام دهیم، افزود: انسان وقتی منتظر است که با همه وجود اهداف امام را شناخته و به دنبال چیز دیگری نیست، به دنبال خود امام و ظهور اوست و هر جای عالم که هست خود را وقف امام و اهداف بلند او می‌کند. مهم‌ترین وظیفه ما همین انتظار است.

امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه انتظار عملی در عرض همه اعمال نیست، بلکه یک رویکرد است که همه زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اذعان کرد: دولت برای پیشبرد کارها و برنامه های خود نیازمند آرامش جامعه است، هر چیزی که این آرامش را بر هم زند طبیعتا باید با برنامه آن را حل کند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد افزود: بخشی مربوط به رسانه ها با بیان واقعیات حوادث و تحلیل های صحیح، دقیق و متقن و برخی هم مربوط به تریبون دارهاست، چه در مجالس و محافل دینی و مذهبی و چه در محیط های علمی، سیاسی و اجتماعی که سخنان متقن و سدید را مطرح کنند.

امام جمعه ماهدشت ادامه داد: افکار عمومی را درگیر ذهنیات خودساخته نکنند، واقعیات را بر اساس مصلحت و با تحلیل درست عرضه کنند، به این و آن براساس گفته های این و آن طعنه یا اتهامی نزنند، صف و جبهه مردمی را متفرق نکنند و … یک طرف قضیه هم خود دولت است.

وی عنوان کرد: اولا در انتصابات افرادی که رسما در شبکه های اجتماعی و در رفتارهای سیاسی اجتماعی خود در خصوص فتنه ها تغییری ایجاد نشده، چرا سمت بگیرند؟ و نوع بیان و موضع خود را ادامه دهند؟! یا برخی اظهارنظرها در خصوص بنزین و وام ازدواج و برخی موضوعاتی که مرتبط با زندگی مردم است!

حجت الاسلام والمسلمین رادمراد مطرح کرد: چرا بحث هایی که هنوز خودتان هم جمع بندی نکرده اید را به میان مردم می کشید؟ چرا آرامشی که نیاز دارید را بر هم می زنید؟ مردم می فهمند که وقتی صحبت از وام غیرنقدی ازدواج و حمایت از وام های آنچنانی کارمندان بانک می کنید آرامش آنها به هم می خورد.

امام جمعه ماهدشت بیان کرد: آنها دیگر تصمیمات شما را نمی پذیرند! اولا باید با همه جانبه گری در تصمیمات، در مسیری حرکت کنید که نفع عمومی داشته باشد و ثانیا آن تصمیم مطابق قانون اساسی و سیاست های کلی باشد، ثالثا تیم اقتصادی و مسئولین مربوطه یک صدا شوند.

وی با تاکید بر اینکه هر کس برای خود خبر و تحلیل جداگانه ای را بیان نکند، اظهار کرد: در انتصاب هم تخصص تنها ملاک نیست، تعهد نیز ملاک است و در درون تعهد، تقوا، انقلابی و متشرع بودن و … هم هست. انسان متعهد در جایی که تخصص ندارد، نمی نشیند! تعهد و تخصص هر دو لازمه پذیرش مسئولیت ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با بیان اینکه لذا در همه امور باید مراقبت کرد و برگشت به توصیه های حکیمانه رهبر معظم انقلاب لازمه ایجاد آرامش اجتماعی است، گفت: پروژه طولانی سیاه جوب هنوز تمام نشده و تقاضا داریم مسئولین همت بیشتری داشته باشند تا زودتر به پایان برسد.

امام جمعه ماهدشت اضافه کرد: در خصوص ادامه کانال بعد از خیابان نصر با باز بودن کانال و تجمع آب مردم آن منطقه در اذیت هستند که لازم است جدای از لایروبی، مسیر را تا خروجی از شهر لوله گذاری کنند که مردم از آسیب های زیست محیطی در امان و سلامت باشند.

انتهای پیام/