افتتاح ۱۷ مدرسه در البرز تا ابتدای مهر ماه/ خیر مدرسه ساز داریم، زمین نداریم
افتتاح ۱۷ مدرسه در البرز تا ابتدای مهر ماه/ خیر مدرسه ساز داریم، زمین نداریم
معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز از افتتاح و بهره برداری از 17 مدرسه در قالب 168 کلاس درس در ابتدای مهر ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، یدالله آهنگر، معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری طرح شهید عجمیان ۲ که در سازمان بسیج سازندگی استان برگزار شد، از این سازمان به جهت ارتقای بهسازی و بازسازی فضاهای آموزشی البرز قدردانی کرد.

وی همچنین ضمن تقدیر از اصحاب رسانه که به عنوان مدرسه یاران با وجود تمام محدودیت ها و محرومیت های فضاهای آموزشی در کنار این مجموعه هستند، عنوان کرد: در طرح شهید عجمیان ۲، یک هزار و ۲۸۷ نفر جهادگر در ۱۴۳ مدرسه مشغول فعالیت هستند و در فاز اول، یک هزار و ۷۲۰ کلاس درس مورد هدف ماست.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با اشاره به اینکه حدود یک هزار و ۱۴۴ مورد سایر فضاهای مدارس نیز مورد هدف این طرح قرار دارند، بیان کرد: تا پایان شهریور ماه، ۲۶۴ هزار مترمربع فضای آموزشی به همت گروه های جهادی بهسازی و تحویل بهره بردار یعنی آموزش و پرورش البرز می شود.

آهنگر با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی مشارکت های مردمی در کنار فعالیت نهادهای دولتی و غیردولتی و خیرین عنوان کرد: طرح شهید عجمیان مختص تابستان نیست و در تمام طول سال جهادگران مشغول فعالیت هستند. اکنون به کمک خیرین مدرسه ساز و اعتبارات دولتی و استانی، ۵۹ مدرسه با ۷۱۶ کلاس درس در البرز در حال ساخت است.

وی از افتتاح و بهره برداری از ۱۷ مدرسه در قالب ۱۶۸ کلاس درس در ابتدای مهر ماه خبر داد و با اشاره به تراکم جمعیتی بالای دانش آموزان در مدارس البرز اذعان کرد: میانگین ورودی دانش آموز به این استان سالانه ۱۶ هزار نفر است و با توجه به این موضوع در حال حاضر ۶ هزار کلاس درس کم داریم و ۷۰ درصد مدارس دو نوبته هستند.

آهنگر با اشاره به اینکه ۴۴ درصد مدارس در مناطق روستایی نیز دو نوبته هستند، میانگین سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در کشور را ۵٫۲۰ مترمربع و در استان البرز سه مترمربع اعلام و مطرح کرد: علیرغم تمام اقدامات جهادی و تخصیص اعتبار البرز جزو محروم ترین استان ها بوده و تراکم جمعیت در کلاس های درس تا ۴۰ نفر است.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز از تحقق ۳۵۰ میلیارد تومانی تعهدات خیرین در امر مدرسه سازی در این استان در کنار اعتبارات دولتی خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون آورده خیرین مدرسه ساز ۲۳۰ میلیارد تومان است و برنامه ریزی ما مبنی بر جذب ۵۰۰ میلیارد تومانی تعهدات تا پایان سال است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، ۱۰۰ مدرسه تحویل آموزش و پرورش البرز شد، اذعان کرد: ما در استان البرز خیر داریم اما زمین برای احداث مدرسه نداریم که در این راستا باید نهضت بزرگی ایجاد شود. ۴۵ درصد مدارس این استان در تخریب و بازسازی بوده و حدود یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز در دو نوبت در آنها مشغول تحصیل هستند.

آهنگر با اشاره به اینکه با این وجود، فضا برای انتقال این مدارس و زمین جهت ساخت مدرسه نداریم، خاطرنشان کرد: امید است در ۶ ماهه دوم سال جاری بتوانیم حداقل حدود ۵۰ زمین را در نقاط پرتراکم استان تحویل بگیریم و بتوانیم طی یک سال آینده ۱۰۰ مدرسه تحویل مردم البرز دهیم و قدری از کمبودهای موجود بکاهیم.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/