۴۰۰ برنامه در ناحیه مقاومت بسیج امام هادی (ع) اجرا می شود
۴۰۰ برنامه در ناحیه مقاومت بسیج امام هادی (ع) اجرا می شود
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام هادی (ع) گفت: این ناحیه به مناسبت هفته دفاع مقدس حدود 400 برنامه را در قالب 11 عنوان برگزار می کند.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، سرهنگ پاسدار علی شعبانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام هادی (ع) صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت گفت: هفته دفاع مقدس و هفته وحدت مشخصات و خصوصیات مشابهی دارند و بزرگترین شباهت آنها این است که ما از هفته وحدت آموختیم که باید در کنار هم بایستیم و وحدت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امام راحل در دوران انقلاب و دفاع مقدس دوستی، مهربانی و با هم بودن را مجددا تعریف کردند و به آنها عینیت بخشیدند، مطرح کرد: ظهور و بروز مردمی کردن نظام در دوران دفاع مقدس بود که همه مردم در کنار یکدیگر ایستادند و از اسلام و نظام دفاع کردند و حماسه هایی را آفریدند. دفاع مقدس مختص قشر خاصی نیست و تمام مردم از همه اقشار پای کار دفاع از این مرز و بوم آمدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام هادی (ع) اذعان کرد: امام خمینی (ره) با مردمی کردن دفاع مقدس تمام کارشناسی های صدام را با تکیه بر خدا بهم زد و فقط حماسه های مردم ماندگار شد. زن و مرد، پیر و جوان و همه و همه به فرمان امام راحل به میدان آمدند و برای رضای خدا به دفاع پرداختند. این ناحیه به مناسبت هفته دفاع مقدس حدود ۴۰۰ برنامه را در قالب ۱۱ عنوان برگزار می کند.

سرهنگ شعبانی عنوان کرد: برپایی هشت نمایشگاه یاد یاران از ادوات سنگین نظامی و دستاوردهای علمی و تخصصی دوران دفاع مقدس همراه با پرداختن به سبک زندگی شهدا و ایثارگران با خاطره گویی یادگاران دفاع مقدس یکی از برنامه های پیش بینی شده در این ایام است. تلاش می کنیم در این نمایشگاه ها به نقش مهم بانوان در دوران دفاع مقدس بپردازیم.

وی از برپایی دو نمایشگاه ویژه در بوستان مهر کیانمهر و آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر خبر داد و اظهار کرد: نمایشگاه بوستان مهر با روایتگری، سخنرانی و نمایش دستاوردهای علمی، نظامی و فرهنگی برپا می شود. نمایشگاه امامزاده طاهر (ع) نیز شامل غرفه های فرهنگی و هنری از دستاوردهای ما در دوران دفاع مقدس در عرصه های مختلف نظامی، فرهنگی و … بوده و تقریبا به مدت دو هفته برپاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام هادی (ع) با اشاره به برپایی ۲۰ نمایشگاه سیار در مدارس با استفاده از ظرفیت راویان دوران دفاع مقدس و خاطره گویی یادگاران این دوران به منظور آگاه سازی دانش آموزان بیان کرد: ما در دوران دفاع مقدس امکانات نظامی خاصی نداشتیم اما امروز همه تجهیزات را تولید می کنیم. این نمایشگاه ها به نوعی جلسات تبیینی برای دانش آموزان محسوب می شوند.

سرهنگ شعبانی از برپایی یک نمایشگاه با اجرای نمایش با حضور روزانه ۱۵۰ دانش آموز در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) همراه با اکران فیلم و پذیرایی خبر داد و اذعان کرد: اکران فیلم های دفاع مقدسی در بیش از ۱۵۰ نقطه از ناحیه امام هادی (ع) برای اقشار و سنین مختلف با استفاده از ظرفیت شبکه اکران معاونت فرهنگی هنری بسیج ناحیه از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به شمار می رود.

وی برگزاری جشنواره سرود با اجرای بیش از ۸۰ برنامه در پاتوق ها را دیگر برنامه این ایام دانست و عنوان کرد: اجرای ۴۰ نمایش خیابانی در محلات و مدارس با موضوع خاطرات و سبک زندگی شهدا، برگزاری اولین جشنواره تئاتر مدارس با موضوع ایثار و شهادت و اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان پیشرفت و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس جهت مشاهده دستاوردهای نظامی ایران از دیگر برنامه ها هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام هادی (ع) از اعزام ۱۵۰ نفر از دختران جوان بسیجی و کوهنوردی به تپه نورالشهدا به منظور بازدید از المان های شهدا و ترویج مضامین ایثار و شهادت، اعزام نمادین رزمندگان به جبهه های حق علیه باطل همراه با خاطره گویی مادران شهدا، برگزاری اردوی راهیان نور فاطمی در مزار شهدای امامزاده طاهر (ع) با حضور روزانه ۱۵۰ دانش آموز خبر داد.

سرهنگ شعبانی اظهار کرد: در این اردو محتواهای سمعی بصری با موضوع اثر خون شهدا و اثر ایستادگی و شهادت رزمندگان ارائه و نمایش و سرود و خاطره گویی اجرا می شود. تکریم و تجلیل از خانواده های معظم شهدا با همراهی دستگاه ها و ارگان های مختلف و نیز تجلیل از تولیدکنندگان آثار شهدایی از جمله نویسندگان، شعرا، طراحان و … و فعالان عرصه ایثار و شهادت نیز در این هفته صورت می گیرد.

وی با اشاره به برگزاری ۲۰ برنامه آبروی کوچه، افتخار محله در مقابل منازل شهدا و ایثارگران در این هفته بیان کرد: در راستای محرومیت زدایی، در این ایام بازسازی و نوسازی ۱۱ مدرسه، توزیع یک هزار بسته لوازم التحریر، کیف و البسه میان دانش آموزان، شاداب سازی محلات و نمادسازی با دیوارنگاره شهدا و اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیز صورت خواهد گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام هادی (ع) از اجرای پویش آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و آزادی چهار زندانی خبر داد و تصریح کرد: خدمت رسانی گروه های جهادی پزشکی در مناطق کم برخوردار و احداث و تکمیل دو خانه محروم از دیگر اقدامات این هفته هستند. پیشرفت فیزیکی ساخت سه باب منزل هم به حدود ۸۰ درصد رسیده که در صورت تکمیل در این ماه، در غیر این صورت تا هفته بسیج تحویل می شود.

سرهنگ شعبانی عنوان کرد: از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس می توان به تعمیر اساسی و تحویل ۲۰ منرل افراد کم برخوردار، برگزاری مسابقه فرمانده شامل مسابقات علمی، رزمی، تیراندازی و … در محلات، مسابقات ورزشی در رشته های مختلف، مسابقات عکاسی، تولید محتوای دیجیتال، نویسندگی، طراحی، موشن گرافیک و بازی سازی و مسابقه کتابخوانی از کتاب های شهدا اشاره کرد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات جذاب و هیجان انگیزه اتاق فرار با مضامین دفاع مقدس، اجرای برنامه های تربیتی و حضور اعضای شبکه تربیتی ناحیه در نماز جمعه، برگزاری مانورهای نظامی برای جوانان و نوجوانان و علاقه مندان به برنامه های رزمی و دفاعی و گلباران مزار شهدای امامزاده طاهر (ع) و شهدای مناطق کیانمهر، سهرابیه، کمالشهر و محمدشهر نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده هستند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/