آموزش تفکیک پسماند از مبدا در مدارس کرج در قالب طرح مهر پاک
آموزش تفکیک پسماند از مبدا در مدارس کرج در قالب طرح مهر پاک
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از آغاز ارائه آموزش دانش آموزان در خصوص تفکیک پسماند از مبدا همزمان با سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، محمدرضا قربانی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: تفکیک زباله از مبدا و جداسازی پسماند خشک از تر و فرهنگ‌سازی بازیافت باید از سنین پایین آغاز شود که بازگشایی مدارس فرصت مغتنمی برای این آموزش‌هاست.

وی مطرح کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی شهروندان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که همکاری مردم در اجرای برنامه‌های زیست محیطی در نهادینه شدن فرهنگ صحیح مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست بسیار تأثیرگذار است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خاطرنشان کرد: از مهر ماه و همزمان با بازگشایی مدارس، آموزش تفکیک پسماند از مبدأ با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در قالب طرح مهر پاک در سطح مدارس آغاز خواهد شد.

قربانی گفت: برای استقبال از مهر و بازگشایی مدارس، برنامه‌ریزی برای آموزش به بیش از ۶ هزار دانش‌آموز انجام شده است. پس از آموزش، به دانش‌آموزان کارت همیار سبز (سفیر سازمان مدیریت پسماند) داده می‌شود و جهت تشویق و ترغیب به آن‌ها هدایایی تقدیم خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: آغاز زنگ مهر پاک در مدارس مقطع ابتدایی به مناسبت استقبال از مهر، توزیع تراکت‌ها و بروشورهای آموزشی در مدارس و توزیع مخازن تفکیک از مبدا به مراکز آموزشی، از جمله برنامه‌های سازمان برای استقبال از مهر است.

قربانی با اشاره به لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی مدیریت صحیح پسماند برای اقشار مختلف جامعه عنوان کرد: مهدهای کودک و مراکز آموزشی از جمله گروه‌های هدفی هستند که آموزش‌ مدیریت پسماند به این قشر زمینه ساز فرهنگ‌سازی در میان خانواده‌ها خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن آموزش در زمینه تفکیک زباله از مبدا، هماهنگی‌های لازم با اداره کل آموزش و پرورش استان البرز به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی در بیش از ۸۰ مدرسه در سطح شهر صورت گرفته است.

قربانی افزود: علاوه بر مدارس، در مهدهای کودک و مراکز آموزشی و مساجد سطح شهر نیز آموزش مدیریت پسماند انجام و در پایان دوره آموزشی، دانش‌آموزان علاقه‌مند داوطلب به عنوان همیار سبز در مدرسه انتخاب و برای همکاری بیشتر با آنها، آموزش‌های مستمر ارائه می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اظهار کرد: امید است طرح آموزش در سطح مدارس شهر کرج تا پایان سال جاری به صورت کامل اجرایی شود و با آموزش شهروندی به دانش‌آموزان، در مسیر اعتلای فرهنگ بازیافت در سطح شهر گام های موثری برداریم.

انتهای پیام/